۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
۳میلیون تن کالا در اردبیل جابجا شده است
مدیرکل راهداری اردبیل:

۳میلیون تن کالا در اردبیل جابجا شده است

اردبیل- وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۶۰ هزار تن کالا در استان جابجا شده است.

کلیم‌الله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هم از جهت جابجایی بار و هم مسافر ارزش و اهمیت بالایی دارد که در این زمینه ضروری است تا نگاه واقع‌بینانه به بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل داشته باشیم.

وی جابجایی میلیون‌ها تن کالا و همچنین صدها نفر را در قالب این سامانه عظیم در سطح کشور و استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: بیشترین حمل و نقل کالا در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و نمین به ثبت رسیده که در نمین به خاطر فعالیت کارخانه سیمان است که سالانه میلیون‌ها تن سیمان از این مجموعه تولیدی به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.

توزیع بیش از ۸۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی در بین رانندگان وسائط نقلیه عمومی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل به گله‌مندی فعالان این عرصه در نبود سالن اعلام بار و همچنین فرار بار اشاره کرد و گفت: در تأمین لاستیک مورد نیاز فعالان حمل و نقل بار، سعی کردیم تا به نوعی عدالت در توزیع را رعایت کنیم به طوریکه در سال‌جاری بیش از ۸۰ هزار حلقه لاستیک که با ارز دولتی تأمین شده بود بین رانندگان وسائط نقلیه عمومی در استان اردبیل توزیع شده است.

وثوقی افزود: تلاش می‌کنیم تا در قالب شهرک حمل و نقل با فعال کردن ۳۲ دستگاه دوربین مدار بسته محوطه این شهرک را مورد کنترل قرار داده و به نوعی به پوشش بیمه‌ای مسئولیت مدنی در این حوزه کمک کنیم.

وی این پایانه خصوصی را جز چهار پایانه برتر کشور اعلام کرد و ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی این مجموعه راه‌اندازی شده و پارکینگ آن نیز به مساحت شش هکتار آماده آسفالت‌ریزی است که با شروع فصل کاری این امر به انجام خواهد رسید.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند وضعیت کرونا و تشدید تحریم‌ها بر فعالیت صنعت حمل و نقل در استان تأثیر گذاشته اما با توجه به اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل استان به شکل جاده‌ای انجام می‌شود، ما سعی کردیم تا فعالیت شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این بخش را به انجام برسانیم.

فعالیت ۸۷ شرکت در حوزه حمل و نقل
وی به تلاش ۱۰ ساله برای حل مشکلات انجمن‌های حمل و نقل بار و همچنین مسافر اشاره کرد و گفت: تلاش بر این بوده تا با همکاری پلیس جلوی فرار بار از استان گرفته شده و در کنار آن با نشست‌هایی که با نمایندگان صنوف و رانندگان داشتیم، سعی بر حل مشکلات آنها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل افزود: صنعت حمل و نقل استان از شرایط مناسب و مطلوب و روند رو به جلو برخوردار است به طوریکه هم اکنون ۸۷ شرکت فعال در حوزه حمل و نقل بار داریم که با همت ۱۱ هزار راننده و هفت هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو جابجایی بار در استان انجام می‌شود.

وثوقی در پایان اضافه کرد: وضعیت راه‌های اردبیل نیز برای تردد ایمن رانندگان شرایط مناسبی به خود گرفته و همچنان تلاش بر تقویت و توسعه بزرگراه‌ها در استان است.

کد خبر: ۶۶٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha