۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کمبود محصول و سرمازدگی علت گرانی میوه در یزد است
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار یزد:

کمبود محصول و سرمازدگی علت گرانی میوه در یزد است

یزد- مشرف، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار یزد علل افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات در فصل زمستان ۹۹ را کاهش واردات، کمبود محصول و سرمازدگی‌های اخیر عنوان کرد.

حسین مشرف در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در مورد علل گرانی میوه در بازار یزد به کمبود مواد اولیه اعم ار سم، بذر و کود اشاره کرد و گفت: وضعیت دستمزد، بسته بندی و نرخ کرایه از دیگر عواملی است که موجب گرانی میوه در استان و کشور شده است.

وی بیان کرد: قیمت‌گذاری میوه به صورت کشوری است اما در یزد به این دلیل که این استان قطب کشاورزی محسوب نمی‌شود و عمومأ میوه آن از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود، قیمت‌گذاری میوه با هماهنگی شهرهای مبدا و همجوار انجام می‌گیرد.

کمبود محصول باعث کمیت عرضه میوه‌ها شد
رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار یزد در مورد گرانی سردرختی‌ها مثل محصولات پرتقال، نارنگی و سیب درختی، گفت: چون امسال درختان میوه کمتر محصول داده‌اند، این کمبود محصول باعث کمیت عرضه این نوع میوه‌ها در بازار شده است.

 مشرف ادامه داد: در مورد صیفی‌جات نیز به دلیل سرمازدگی اخیر که در شهرهای جنوبی مانند جیرفت وجود داشته است، این نوع میوه‌ها در بازار کمیاب شده‌اند.

وی افزود: در مورد گرانی قیمت موز لازم به ذکر است که این محصول وارداتی است و ۸۰ درصد آن از کشورهای دیگر وارد می‌شود، پس در شرایط فعلی که با کمبود واردات مواجه هستیم، شاهد گرانی این میوه در استان نیز بوده‌ایم.

صادرات میوه، کمک‌کننده در کاهش قیمت
رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار استان یزد با بیان اینکه قیمت میوه بر اساس عرضه و تقاضا است و وقتی عرضه میوه بیشتر باشد، در کنار آن قیمت میوه نیز پایین می‌آید، گفت: اگر در بحث صادرات خوب عمل شود، شاهد افزایش عرضه میوه و کاهش قیمت آن خواهیم بود.

مشرف درباره نبود نظارت بر بازار میوه، گفت: این اطمینان را می‌دهیم که در سطح شهر با هماهنگی اتاق اصناف و سازمان صمت بازرسی انجام و با تخلفات برخورد ‌شود.

به گفته وی، هموطنان نیز در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با تلفن‌های ۳۵۲۱۹۱۶۸ و ۳۵۲۱۹۷۶۳ و همچنین با تلفن بازرسی اتاق اصناف ۳۶۲۹۱۷۱۰۱۹ و سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را جهت رسیدگی اعلام کنند.

کد خبر: ۶۶٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha