۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
دموکراتها می‌‎خواهند روند استیضاح ترامپ را از روز دوشنبه آغاز کنند
اشپیگل آلمان بررسی کرد:

دموکراتها می‌‎خواهند روند استیضاح ترامپ را از روز دوشنبه آغاز کنند

در تاریخ آمریکا هرگز هیچ رئیس جمهوری دوبار استیضاح نشده و احتمالا ترامپ برای بار دوم استیضاح می شود.

بازار؛ گروه بین الملل: برکناری دونالد ترامپ قریب الوقوع است، اما رئیس جمهور مستعفی آمریکا احتمالا هنوز چند شب ناآرام دیگر پیش روی خواهد داشت. ترامپ نه تنها مجبور شده از توییتر، رسانه مورد علاقه خود دست بکشد، بلکه پس از وقایع اخیر که تا حد زیادی مسئول آن است، در معرض خطر استیضاح قرار دارد.

به گفته یک نماینده دموکرات در روز شنبه، این حزب می خواهد رویه استیضاح را از روز دوشنبه آغاز کند. شروع این روند به خودی خود امری تاریخی خواهد بود: در تاریخ آمریکا هرگز هیچ رئیس جمهوری دوبار استیضاح نشده است.

استیضاح اول بیشتر یک اقدام نمادین بود و این بار احتمال استیضاح موفق ترامپ بیشتر است. سناتورهای جمهوری خواه نیز اخیرا آمادگی خود را برای استیضاح ترامپ نشان دادند. اما فقط چند روز به پایان ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده، در حالی که دفعه قبل این روند هفته ها ادامه داشت.

با این حال به گزارش نیویورک تایمز این روند به طور قابل توجهی تسریع شده و احتمالا پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ نیز ادامه خواهد داشت. یک احتمال دیگر این است که مجلس نمایندگان کمیته قضایی را درگیر نکند و کیفرخواست را مستقیما علیه ترامپ تنظیم کند که پس از آن رای گیری می شود.

اگر اکثریت موافق استیضاح ترامپ باشند، مجلس نمایندگان باید چند روز صبر کند و منتظر بماند تا پس از تحلیف جو بایدن مجلس سنا جایگزین شود. به جای اکثریت جمهوری خواهان که ترامپ را در فوریه ۲۰۲۰ تبرئه کرد، اکنون اکثریتی دمکرات در مجلس سنا وجود دارد.

به گفته این روزنامه، سنای عمدتا دمکراتیک می تواند مدت و قوانین دادرسی علیه ترامپ را تعیین کند. بر این اساس، سناتورها همچنین می توانند رأی دهند که اقدامات قانونی علیه ترامپ انجام شود، حتی اگر او دیگر در این سمت نباشد.

کد خبر: ۶۶٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha