۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
سایه دلالان بر بازار تولید پولک و نبات اصفهان/ فروش ۳۰ درصد کاهش یافت
در گفت‌وگو با بازار بررسی شد؛

سایه دلالان بر بازار تولید پولک و نبات اصفهان/ فروش ۳۰ درصد کاهش یافت

اصفهان- شیروانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان گفت: سایه دلالان در بازار خرید و فروش شکر برای تولید پولک و نبات به آسیبی جدی تبدیل شده است.

علیرضا شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۲۳۰ واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان فعالیت دارد، اظهار داشت: همه این واحدهای صنفی دارای مجوز است.

وی با بیان اینکه کرونا آسیب‌های زیادی را به لحاظ اقتصادی به واحدهای تحت پوشش اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان وارد کرد، ابراز داشت: با همه سختی‌ها از تعدیل نیرو در کارگاه‌های تولید پولک و نبات در اصفهان جلوگیری کردیم.

تعدیل نیرو در کارگاه‌های تولید و فروش پولک و نبات نداشتیم
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان ادامه داد: به جای تعدیل نیرو تنها کاری که در این زمینه انجام دادیم کاهش ساعات اضافه کاری بود، اما حقوق و بیمه این افراد طبق قانون پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب تولیدکنندگان پولک و نبات اصفهان فروشنده نیز هستند، اضافه کرد: تنها حدود ۱۰ واحد صرفا فروش پولک و نبات در اصفهان فعالیت دارند.

شیروانی در ادامه با بیان اینکه کمبود شکر در استان اصفهان وجود دارد، ابراز داشت: کارخانه قند اصفهان درصد کمی از نیاز شکر استان را برطرف می‌کند و از این رو مجبور به استفاده و واردات شکر از استان‌های دیگر مانند خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری هستیم.

نرخ دولتی شکر ۶۶۵۰ تومان است
وی با بیان اینکه در حال حاضر شکر سهمیه‌ای از درب کارخانه قند اصفهان ۶ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌شود و این در شکر به قیمت ۶ هزار و ۹۰۰ تومان به دست تولید کننده پولک و نبات می‌رسد، ادامه داد: این در حالی است که سهمیه زیادی برای استان اصفهان در نظر گرفته نشده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان نیاز روزانه اصفهان به شکر را یک هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: کارگاه‌هایی داریم که در روز ۱۰ تن نبات تولید می‌کنند و برای این میزان تولید نیازمند شکر هستند و برای تامین این نیاز با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه اتحادیه توان تامین شکر برای این کارگاه‌های تولیدی را ندارد، ادامه داد: ما سهمیه‌ای نداریم اما چناچه برای مثال ۱۰۰ تن شکر از کارخانه بگیریم ۴۰ درصد آن را بین کارگاه‌های بزرگ توزیع می‌کنیم.

فروش شکر در بازار آزاد تا ۹۷۰۰ تومان
شیروانی اضافه کرد: مابقی نیاز استان را مجبور به تهیه از بازار آزاد هستیم که این محصول در بازار آزاد به قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه کاشت نشدن چغندرقند در استان از دلایل کمبود شکر است، اضافه کرد: در این شرایط کارخانه قند نیز مجبور به وارد کردن شکر خام است که برای این امر نیز مشکلاتی وجود دارد.

کاهش ۳۰ درصدی فروش پولک و نبات در اصفهان
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند و پولک و نبات اصفهان در ادامه به افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید پولک و نبات اشاره کرد و ابراز داشت: افزایش بی رویه قیمت شکر، کنجد، نارگیل، پلاستیک و سلفون در این زمینه آزاردهنده بوده است.

وی در خصوص فروش پولک و نبات در استان اصفهان نیز گفت: با کاهش ۳۰ درصدی در بازار پولک و نبات مواجه هستیم و این امر حاکی از کاهش قدرت خرید مردم است.

کد خبر: ۶۶٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha