۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
۱۱ پیمانکار در مسیر تکمیل راه آهن فعالیت می‌کنند/ تأمین ۳۵ میلیون دلار برای کامیون‌سازی مشگین‌شهر
استاندار اردبیل:

۱۱ پیمانکار در مسیر تکمیل راه آهن فعالیت می‌کنند/ تأمین ۳۵ میلیون دلار برای کامیون‌سازی مشگین‌شهر

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: ۱۱ پیمانکار در مسیر تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه فعالیت می‌کنند و در موعد این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در دیدار اخیری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، نسبت به تأمین اعتبار پروژه راه آهن اردبیل توافقی انجام شد تا بدون محدودیت تا تکمیل کامل پروژه ریلی استان اردبیل منابع مورد نیاز تزریق شود.

وی تصریح کرد: بانک ملی در سالجاری ۶۵۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل مصوب کرده که ۲۵۰ میلیارد تومان آن در نیم سال اول پرداخت شده است.

استاندار اردبیل گفت: از ۴۰۰ میلیارد تومان مابقی تعهدات بانک ملی، ۱۵۰ میلیارد تومان در ۱۰ روز گذشته پرداخت شده و قرار است مابقی نیز تا پایان امسال به این پروژه تزریق شود.

بهنام‌جو از اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان بودجه عمومی برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه خبر داد و افزود: این پروژه بدون محدودیت مالی و با پشتیبانی کامل دولت تدبیر و امید در حال اجراست و انتظار می‌رود در موعد مقرر و در نیمه اول سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تا آخر امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد به راه آهن اختصاص خواهد یافت تا روند اجرایی آن سرعت بیشتری بگیرد.

بهنام‌جو به فعالیت ۱۱ پیمانکار در حوزه زیرسازی راه آهن و چهار پیمانکار در حوزه روسازی و ریل‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: به غیر از پیمانکار جهاد نصر کرمانشاه که به دلیل کم کاری تغییر پیدا کرده، در بقیه قطعات پروژه با قدرت و قوت به پیش می‌رود و در فصل کاری سال آینده ادامه اجرای آن را شاهد خواهیم بود.

افتتاح ۶۰ کیلومتر بزرگراه اردبیل – سرچم تا پایان دولت تدبیر و امید
استاندار اردبیل به طرح‌های توسعه بزرگراهی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: چهار خطه پارس‌آباد به مشگین‌شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر در قطعات مختلف آغاز شده تا در این مسیر که با بیشترین تلفات و ترددها روبه‌رو هستیم، ایمنی تردد ایجاد شود.

وی اظهار کرد: تاکنون در سطح استان ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه اجرایی و عملیاتی شده و در سه سال اخیر روند توسعه بزرگراه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

بهنام‌جو با بیان اینکه سالانه قرار است ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل عملیاتی و اجرایی شود، تصریح کرد: با تلاش مسئولان استانی و نمایندگان بیش از ۵۸۰ کیلومتر بزرگراه در حال مطالعه و احداث است و از سمت اردبیل به سرچم نیز به طول ۱۳۰ کیلومتر احداث بزرگراه شروع شده است.

استاندار اردبیل در ادامه افزود: ۹۵ درصد راه‌های استان اردبیل در مرحله مطالعه و اجرا در تبدیل و ارتقا به بزرگراه قرار دارند که امیدواریم در سال‌های آینده با افتتاح بزرگراه‌ها ایمنی ترددها را شاهد باشیم.

بهنام‌جو خاطر نشان کرد:‌ از سمت پارس‌آباد به سه راه سربند ۲۰ کیلومتر احداث بزرگراه در دستور کار است که در دهه فجر امسال ۱۰ کیلومتر اول این پروژه افتتاح شده و مابقی نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: از سه راه سربند تا مشگین‌شهر به طول ۴۰ کیلومتر پیمانکار برای اجرای چهار خطه انتخاب شده و کار رسما در روزهای گذشته شروع شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در محور بیله‌سوار به گرمی پیمانکار پروژه که قرارگاه خاتم‌الانبیا است، عملیات اجرایی را به سرعت به پیش می‌برد و در سه راهی صحرا به سمت رضی و همچنین سه راه صحرا به سمت مشگین‌شهر پروژه تا خرداد سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در محور اردبیل – سرچم نیز کار اجرایی در تبدیل این مسیر به بزرگراه شروع شده که تا پایان دولت تدبیر و امید امیدواریم ۶۰ کیلومتر بزرگراه اردبیل – سرچم آماده افتتاح شود.

صادرات اردبیل تا ۱۷۰ میلیون دلار افزایش یافته است
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل به آمادگی استان برای بازسازی قره‌باغ و همچنین بهره‌گیری از توان علمی، فنی و اجرایی استان در عمران و آبادانی این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین مرز خشکی با جمهوری آذربایجان متعلق به استان اردبیل است، ما سعی می‌کنیم از ظرفیت به وجود آمده در توسعه روابط و عمران و آبادانی قره‌باغ استفاده کنیم.

بهنام‌جو افزایش صادرات استان را تا ۱۷۰ میلیون دلار یادآور شد و اظهار کرد: سال گذشته این میزان صادرات کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی به اعلام آمادگی استان در بخش‌های مهندسی، فنی، اقتصادی برای تقویت روابط با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به پشتوانه این استان در حوزه معماری و مهندسی بتوانیم طرح‌های مختلفی را از احداث پل گرفته تا مساجد و سایر پروژه‌های عمران شهری در قره‌باغ عهده‌دار شویم.

حضور هیئت آذری برای تقویت روابط ایران و آذربایجان
استاندار اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار این ظرفیت‌ها ما در استان اردبیل توانمندی خاصی را در توسعه آبیاری مدرن و کشت مکانیزه داریم که این ظرفیت می‌تواند زمینه صادرات و تقویت تعاملات و ارتباطات را به خوبی فراهم آورد.

بهنام‌جو از برپایی نمایشگاه مصالح ساختمانی استان اردبیل در آذربایجان خبر داد و اضافه کرد:‌ تا دو هفته آینده هیئت آذری با سفر به تهران نسبت به انعقاد قرارداد همکاری مشترک اقدام خواهد کرد که امیدواریم ماحصل آن به نفع توسعه استان اردبیل در تقویت روابط با جمهوری آذربایجان منجر شود.

وی در مورد آخرین وضعیت شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان نیز بیان کرد: به دلیل کرونا مذاکرات تعطیل شده اما مصمم هستیم در هفته‌های آینده نشست‌های دو جانبه‌ای را در این زمینه داشته باشیم تا با مشخص شدن زمین احداث این شهرک صنعتی مشترک کارهای عمرانی و اجرایی نیز شروع شود.

چهار پیست اسکی در اردبیل فعال می‌شود
استاندار اردبیل در ادامه به فعالیت‌های حوزه گردشگری و همچنین معرفی شهرهای شمالی استان و عنبران به عنوان شهر ورنی و گلیم اشاره کرد و گفت: در حقیقت این اقدام احترام به تولیدکنندگان صنایع دستی در استان اردبیل است که در این حوزه می‌توانند توانمندی بی‌نظیری را نشان دهند.

بهنام‌جو از سفر قریب‌الوقوع وزیر میراث فرهنگی به استان در روزهای نهم و دهم بهمن ماه خبر داد و افزود: در این سفر قرار است طرح‌های گردشگری به ویژه هتل‌ها و مراکز اقامتی و بازسازی بناهای تاریخی به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هر چند به دلیل شیوع بیماری کرونا بحث گردشگری با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده اما همچنان ایجاد زیرساخت‌ها در این بخش در اولویت قرار گرفته است.

بهنام‌جو از احداث پیست اوجور و همچنین افتتاح آزمایشی آن در دهه فجر خبر داد و خاطر نشان کرد:‌ پیست شابیل با ۹۵ درصد پیشرفت و پیست اندبیل خلخال نیز با پیشرفت مناسب آماده افتتاح آزمایشی در دهه فجر است تا در سال آینده شاهد توسعه ورزش زمستانی در استان اردبیل باشیم.

تأمین ۳۵ میلیون دلار برای توسعه کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر
رئیس شورای اداری استان اردبیل به موضوع اشتغال و ضرورت توجه جدی به این بخش اشاره کرد و گفت: به رغم شرایط کرونا و تحریم‌های اقتصادی، تولید و رونق اقتصادی نه تنها متوقف نشده بلکه در بسیاری از بخش‌ها شاهد چند شیفته شدن فعالیت واحدهای تولیدی هستیم.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد پروانه بهره‌برداری بخش صنعت در سال‌جاری افزایش یافته و در کنار آن همزمان با سال جهش تولید شاهد آغاز فعالیت‌های مؤثر در حوزه معدن هستیم.

بهنام‌جو به آغاز عملیات احداث اولین کارخانه تولید کنسانتره مس و ملیبدن اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند تا پهنه‌های معدنی استان شکل اجرایی به خود بگیرد.

استاندار اردبیل در مورد کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر نیز اضافه کرد: این کارخانه با ظرفیت ۸۰ درصد تولید قطعات داخلی آماده عرضه کامیون با نام تجاری چاپار است که انتظار می‌رود در اوایل سال آینده کامیون‌ها وارد بازار شوند.

بهنام‌جو به بازدید اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید این کارخانه اشاره کرد و گفت: ‌با وجود تحریم‌ها و عدم تحویل قطعات خارجی برای این کارخانه، ‌قرار شده با استفاده از توان تولید قطعات داخلی به ویژه موتور این کارخانه فعالیت خود را ادامه دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: مقرر شد تا ۳۵ میلیون دلار برای تأمین قطعات مورد نیاز خارجی این کارخانه پرداخت شود تا با راه‌اندازی بخش‌های مختلف زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر در این مجموعه فراهم آید.

کد خبر: ۶۶٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha