۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
نمایشگاه فناوری اطلاعات "CES 2021 " از فردا به صورت آنلاین شروع به کار می کند

نمایشگاه فناوری اطلاعات "CES 2021 " از فردا به صورت آنلاین شروع به کار می کند

یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین رخدادهای حوزه فناوری اطلاعات «CES » که هر ساله در کشور آمریکا برگزار می شود از فردا به صورت آنلاین آغاز به کار می کند.

به گزارش بازار به نقل از سایت  CES.Tech، یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین رخدادهای حوزه فناوری اطلاعات «CES »است که هر ساله در کشور آمریکا برگزار می شود. این نمایشگاه سالانه میزبان شرکت های زیادی از سراسر جهان است؛ 51 مین نمایشگاه  این رخداد به صورت آنلاین برگزار می شود و به نظر می رسد پر ببینده ترین در نوع خود باشد.

پنجاه و یکمین نمایشگاه «CES ۲۰۲۱»به دلیل شیوع کرونا ویروس، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و تمامی کمپانی های فعال حوزه  فناوری اطلاعاتی، محصولات جدید خود را از طریق پلتفرم های آنلاین رونمایی خواهند کرد. این اتفاق بزرگ هرساله در جایگاه برگزاری نمایشگاه های شهر لاس وگاس برگزار می شود و میزبان بسیاری از  کمپانی های فعال در سراسر دنیا است؛ اما امسال برخلاف یک رویداد فیزیکی در مرکز مرسوم لاس وگاس، از طریق مرکز رسانه ای برنامه ساز به اشتراک  گذاشته خواهد شد.

نخستین روز نمایشگاه CES ۲۰۲۱ که «روز رسانه» نامیده می‌شود، به رسانه‌ها و خبرنگاران اختصاص داده شده است تا بتوانند اخبار مربوط به آغاز نمایشگاه را پوشش دهند

این نمایشگاه از  ۲۲ دی (۱۱ ژانویه) رسما شروع به کار خواهد کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد شد. از آنجا که شیوع کرونا ویروس، بسیاری از رویدادهای حوزه فناوری را در سال گذشته تعطیل نمود، انتظار می‌رود که نمایشگاه امسال از جذابیت‌های بسیاری برخوردار باشد زیرا محصولات مهمی در آن رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه CES ۲۰۲۱ چگونه آغاز می‌شود؟
نخستین روز نمایشگاه CES ۲۰۲۱ که «روز رسانه» نامیده می‌شود، به رسانه‌ها و خبرنگاران اختصاص داده شده است تا بتوانند اخبار مربوط به آغاز نمایشگاه را پوشش دهند. در این روز، شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری، در نشست‌های مطبوعاتی شرکت خواهند کرد تا در مورد محصولات خود به رسانه ها  توضیح دهند. در نمایشگاه امسال، شاهد برگزاری بزرگترین نشست مطبوعاتی سالانه خواهیم بود که بیش از ۲۰ شرکت در آن حضور دارند و علاقمندان می‌توانند در روزهای آینده به صورت آنلاین، رونمایی از جدیدترین دستاوردهای حوزه فناوری را پیگیری کنند. برگزارکنندگان باور دارند که امسال نسبت به سال‌های گذشته، افراد بیشتری در نمایشگاه شرکت خواهند داشت. قرار است که بیش از ۱۰۰۰ شرکت بزرگ و کوچک در نمایشگاه حضور داشته باشند و زمان زیادی به پخش گزارش‌های نمایشگاه اختصاص یابد، در این راستا بسیاری از شرکت‌های بزرگ و نام‌های مطرح حوزه فناوری، آمادگی خود را برای حضور اعلام کرده‌اند.
 خبرسازترین اتفاق ، اعلام اولین تلویزیون های مینی LED با نور پس زمینه است که نمایانگر اوج تلویزیون های LCD ال جی برای سال ۲۰۲۱ است که در CES رونمایی خواهد شد؛ د. دامنه تلویزیون ال جی QNED Mini LED ۱۰ برابر خواهد بود و از فناوری نقطه کوانتومی و NanoCell استفاده می کند و در هر پنل حداکثر ۳۰۰۰۰ LED مینی LED دارد

کمپانی های شرکت کننده  در نمایشگاه CES ۲۰۲۱

CTA برگزار کننده این رویداد، به دلیل ماهیت دیجیتالی رخداد امسال، انتظار دارد کمپانی های بیشتری در مقایسه با سال های گذشته شرکت کنند. بر اساس گزارش تیم پشتیبانی این نمایشگاه، قرار است  ۱۰۰۰ کمپانی  بیش از ۱۰۰ ساعت برنامه نویسی ارائه دهند و سایر کمپانی های بزرگ مانند  AV سونی، سامسونگ، ال جی، فیلیپس، پاناسونیک، TCL و Hisense و بیشتر شرکت های صوتی از جمله Audio-Technica و Pioneer به طور رسمی شرکت نمایند.

ال جی
اما خبرسازترین اتفاق ، اعلام اولین تلویزیون های مینی LED با نور پس زمینه است که نمایانگر اوج تلویزیون های LCD ال جی برای سال ۲۰۲۱ است که در CES رونمایی خواهد شد؛ د. دامنه تلویزیون ال جی QNED Mini LED ۱۰ برابر خواهد بود و از فناوری نقطه کوانتومی و NanoCell استفاده می کند و در هر پنل حداکثر ۳۰۰۰۰ LED مینی LED دارد. این صفحه می تواند از پانل های ۴K و ۸K تا ۸۶ اینچ، ۲۵۰۰ ناحیه کم نور و نسبت کنتراست ۱.۰۰۰.۰۰۰: ۱ برخوردار باشد و این می تواند احیای مجدد نمونه کارهای LCD شرکت باشد. علاوه بر این، ال جی قرار است از نمایشگرهای تاشو مجهز به فناوری CSO و با وضوح بسیار بالا رونمایی خواهد کرد که تنها با فشردن یک دکمه به شکل خمیده یا مسطح درمی‌آیند. واضح است که محصولات ال‌جی نیز تنها به نمایشگر محدود نخواهند شد و باید در نمایشگاه، انتظار دیدن فناوری‌های جالب با ویژگی‌های منحصر به فرد را داشته باشیم.

برگزار کننده این رویداد، به دلیل ماهیت دیجیتالی رخداد امسال، انتظار دارد کمپانی های بیشتری در مقایسه با سال های گذشته شرکت کنند. بر اساس گزارش تیم پشتیبانی این نمایشگاه، قرار است  ۱۰۰۰ کمپانی  بیش از ۱۰۰ ساعت برنامه نویسی ارائه دهند

سامسونگ
به نظر می رسد سال ۲۰۲۱ سال بسیار مهیجی برای سامسونگ باشد. این شرکت قبلاً برنامه های راه اندازی تلویزیون MicroLED را در اوایل سال تأیید کرده بود و در ماه نوامبر میزبان علائم تجاری جدید فناوری QLED TV را به ثبت رسانده است که به نظر می رسد در هسته اصلی  QLED جدید و بهبود یافته  وجود داشته باشد. چیزی که درباره محدوده QLED ۲۰۲۱ قابل مشاهده می باشد،   این است که مدل فوق  از یک حالت HDR۱۰ + Adaptive بهره می برد که مانند Dolby Vision IQ برای محتوای Dolby Vision  بوده  و محتوای HDR۱۰ + را با توجه به روشنایی اتاق شما افزایش می دهد. سامسونگ همچنین تاریخ عرضه گوشی گلکسی S۲۱ خود را ۱۴ ژانویه (یک ماه زودتر از حد معمول) تأیید کرده است، و به یقین شاهد رونمایی  هدفون های بی سیم جدید Galaxy Buds Pro  برای استفاده از Apple AirPods Pro  نیز خواهیم بود.

پاناسونیک
پاناسونیک در سال ۲۰۲۰، بهترین نمونه‌های تلویزیون را به نمایش گذاشت؛ بنابراین انتظار می‌رود که شاهد رونمایی تعداد بیشتری از این تلویزیون‌ها در کیفیت بالاتر و مجموعه‌های جدید باشیم.
محصولات حوزه فناوری که علاقمندان نمایشگاه CES ۲۰۲۱ انتظار رونمایی از آنها را دارند، فقط به تلویزیون محدود نمی‌شوند. بدیهی است که در نمایشگاه امسال نیز مانند سال‌های گذشته، شاهد از تلفرونمایی ن‌های همراه هوشمند، دوربین‌ها، دستیارهای صوتی، لپ‌تاپ‌ها، لوازم خانگی هوشمند و تجهیزات گوناگون دیگری خواهیم بود که با کیفیت بالاتر و تغییرات چشمگیر ارائه می‌شوند.
کد خبر: ۶۶٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha