۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
شرکت آمریکایی تولیدکننده واکسن تاکنون ۵ بار محکوم به نقصان علمی شده است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

شرکت آمریکایی تولیدکننده واکسن تاکنون ۵ بار محکوم به نقصان علمی شده است

قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس، درخصوص شرکت تولیدکننده واکسن آمریکایی گفت: این شرکت در خاک کشور خود بیش از پنج بار متهم و محکوم به نقصان های علمی و وارد کردن ضرر و زیان هایی به مردم شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به مانور جریان ضدانقلاب در موضوع واکسن آمریکایی گفت: مقام معظم رهبری به درستی ورود واکسن شرکت بدنام آمریکایی به کشور را ممنوع اعلام کردند. شرکتی که در خود آمریکا بیش از ۵ بار متهم و محکوم به نقصان های علمی و وارد کردن ضرر و زیان هایی به مردم شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت حاضر نیست برای واکسن خود تضمین داده و درخصوص عوارض ناشی از آن نیز خسارت دهد که در این راستا قراردادهایی با کشورهای دیگر منعقد کرده و حاضر نشده عوارض ناشی از واکسیناسیون را بپذیرد، چرا که این یک تکنولوژی جدید و ناشناخته است و حاضر نیست خسارت به کسی که دچار ضرر شده است، بپردازد.

وی ادامه داد: زمانی که ما روش فنی و دانشمندان توانمند داشته و قادر به تولید واکسن هستیم، در حالی که می توان گفت درحد استاندارد و جهانی است و همچنین توانایی صادرات واکسن ها با پلتفرم های مختلف را نیز داریم، باید از این ظرفیت استفاده کنیم، ولی متاسفانه عده ای می خواهند القا کنند که باید واکسن های مشکوک این شرکت بدنام آمریکایی را به کشور وارد کنیم که به طور حتم این افراد دوستدار سلامتی ملت ایران نیستند و می خواهند خواست سیاسی خود را به مردم تحمیل کنند.

کد خبر: ۶۶٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha