۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
توسعه بندر راهبردی چابهار با آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم زیرساختی
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

توسعه بندر راهبردی چابهار با آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم زیرساختی

چابهار- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه بزرگ زیرساختی در بندر شهید بهشتی چابهار با اعتبار بیش ‌از ۹۰۰ میلیارد تومان نوید دهنده توسعه و آبادانی این بندر راهبردی کشور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، محمد راستاد در بازدید از پروژه‌های سرمایه‌ای و سرمایه گذاری در حال اجرای بندر چابهار اظهار داشت: روند پیشرفت پروژه‌های اجرایی بندر چابهار مطلوب است و تأثیر قابل ملاحظه برنامه‌های عمرانی و سرمایه گذاری این بندر در توسعه منطقه می‌تواند موجب تسهیل و استمرار صادرات و واردات کالا شود.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها تأثیر قابل ملاحظه‌ای در توسعه منطقه خواهد داشت، افزود: ادامه اجرای طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری باعث تسهیل، استمرار و افزایش صادرات و واردات کالا از طریق بندر چابهار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی روند اجرای پروژه‌های در دست اجرای بندر چابهار را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرفیت عملیاتی و خدماتی بندر ارتقا و ضریب ایمنی بنادر شهید بهشتی و کلانتری نیز افزایش خواهد یافت.

وی با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در جهت پیشبرد پروژه‌های مهم و زیرساختی ابراز امیدواری کرد؛ اجرای این پروژه‌ها که با مبلغ بیش از سه هزار میلیارد تومان در دست اجراست در جهت توسعه بندر و اشتغالزایی تأثیر بسزایی خواهند داشت.

راستاد با تأکید بر مدیریت و کنترل پروژه‌ها بر اساس برنامه زمانبندی تعریف شده در قراردادها و بهره برداری مطابق با برنامه از پروژه‌های فاز اول شبکه تأسیسات زیربنایی بندر شهید بهشتی، دیوار حفاظت ساحلی، احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی، احداث کریدور لجستیکی و احداث برج کنترل ترافیک دریایی و تعمیرات اساسی سه باب انبار به مساحت ۳۰ هزار متر مربع بازدید کرد.

وی همچنین از روند پیشرفت پروژه‌های تعمیرات اساسی ۶۰ واحد مسکونی، تعمیرات اساسی مأمور سرای بندر، احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی شرکت پترو لیپار و احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سنگین شرکت نفت جی، احداث انبار کالاهای چند منظوره شرکت آکام تجارت، مرکز شستشوی کامیون‌ها و تجهیزات شرکت کبیر دریا بازدید کرد.

کد خبر: ۶۶٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha