۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
چرا فروش تبلت در چین رو به افزایش است؟
تبلت های چینی در امان از ویروس کشنده!

چرا فروش تبلت در چین رو به افزایش است؟

با وجود اینکه چین مرکز اصلی گسترش ویروس کرونا در جهان بوده و تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد و به خصوص صنعت موبایل داشته است، تبلت تنها دستگاهیست که فروش آن در چین در حال افزایش بوده و سود زیادی از این فروش نصیب آن می شود.

بازار-تهمینه غمخوار؛ گسترش ویروس مرگبار چینی شرکت سامسونگ را مجبور کرد تا روز گذشته ( ۲۴ فوریه) یکی از کارخانه های خود را در کره جنوبی تعطیل کند.

 این ویروس در صنعت موبایل تأثیرات زیادی داشته و با آغاز شدن تعداد موارد ابتلا در کره جنوبی، مطمئناً تقاضا و تولید آن ها با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. با این وجود، چین که مرکز اصلی شیوع گسترده این ویروس می باشد، با فروش گسترده تبلت یا رایانه لوحی همچنان در فکر سود بردن و بهبود شرایط اقتصادی خود است.

سهم اصلی در بازار تبلت در ابتدا فقط در اختیار شرکت اپل بود که توانست با عرضه سری تبلت آی‌ پد انقلابی در عرصه تکنولوژی ایجاد کند ولی در ادامه شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، آمازون، گوگل، ایسوس و اچ‌پی نیز به فکر ارائه تبلت افتادند.

تبلت‌های iPad عموماً از کیفیت بالایی برخوردارند و معمولاً با تجهیز شدن به آخرین سخت‌ افزارهای روز کارایی بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. هم اکنون بیشتر از یک سال از رونمایی مدل‌های جدید آیپد پرو توسط غول تکنولوژی اپل می‌گذرد و علاقمندان به دنیای فناوری مشتاقانه منتظر ارائه نسل بعدی این تبلت ها توسط این شرکت هستند. انتظار می رود که معرفی این تبلت در ۳۱ مارس باشد.  ممکن است مدل جدید آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل دارای دوربین پشتی سه گانه مشابه آیفون ۱۱ پرو باشد و برای قدرت پردازشی خود به جدیدترین نسل پردازنده‌های کمپانی، یعنی پردازنده A۱۳X مجهز شود.

احتمالا نسل جدید تبلت‌های اپل با همان ظاهر مربعی و باریک در قالب یک مدل ۱۱ اینچی و مدل دیگری مجهز به نمایشگر ۱۲.۹ اینچی ارائه خواهند شد. این تبلت ها شامل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Wide، یک دوربین تلسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق العاده با همان ظرفیت می باشد. اپل دوربین عقب، آیپد پرو را به سنسور زمان پرواز یا همان ToF مجهز می‌کند که برای واقعیت افزوده و سنجش سه بعدی کاربرد فراوانی دارد.  سیستم زمان پرواز با اندازه گیری مدت زمان طی شده پرتو مادون قرمز، فاصله با اشیا را به دست می‌آورد.

احتمال دارد ممکن است تمامی آیپد های سال آینده را با سنسور زمان پرواز عرضه کند که برای هدست واقعیت مجازی که مدت‌ها شایعه شده، آماده باشد.

با استفاده از این اطلاعات، رایانه لوحی می تواند قابلیت های AR پیشرفته را ارائه داده و نقشه های سه بعدی ایمن را تولید کند. ما انتظار داریم که پردازنده A۱۳X  تبلت های ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی که به اندازه یک ترابایت حافظه دارند، را تغذیه کند.

پشتیبانی از ۵G یکی از مباحث مهمی است که اپل قصد دارد با گنجاندن آن در دستگاه‌های خود، اتصال به سریع‌ترین شبکه را ممکن سازد. اما از آن جایی که این شرکت به عجول بودن در استفاده از ویژگی‌های جدید معروف است، به نظر نمی رسد که تا قبل از سال ۲۰۲۱ پشتیبانی از ۵G را به دستگاه‌های خود اضافه کند.

سامسونگ نیز چند سالی است که با ارائه سری Galaxy Tab در حال رقابت با تبلت‌های آی‌پد می‌باشد. دیگر تولیدکنندگان نیز میدان را خالی نکرده و بطور مداوم در حال بروزرسانی تبلت‌های خود می‌باشند.

سامسونگ همانند گوشی‌های هوشمندش، ارائه کننده‌ی بهترین جایگزین اندرویدی برای محصولات اپل است  و در طی ۸ سال گذشته، شرکت سامسونگ همواره در لیست پرفروش‌ترین برندهای تبلت، جایگاه دوم را بعد از اپل داشته است.

اگرچه اپل از رشد شگفت آور درآمد iPad در سه ماهه مالی سوم و چهارم سال ۲۰۱۹ خبر داده،  تقاضا برای این دستگاه ها طی چند سال گذشته رو به افول بوده است.

با توجه به این که سه ماهه اول مالی شرکت در طول فصل تعطیلات و خرید سال ۲۰۲۰ بود، درآمد iPad  به میزان ۱۱.۲ درصد کاهش داشت و به ۵.۹۸ میلیارد دلار رسید.

 مصرف کنندگان به سرعت فهمیدند که تبلت ها لازم نیست هر دو سال یکبار به روز شوند و از آنجایی که تلفن های هوشمند نمایشگرهای بزرگتری را ارائه می دهند، بسیاری دریافتند که به هیچ وجه دیگر به تبلت احتیاجی ندارند.

طبق تحقیقات دیجی تایمز، گزارش سه ماهه اول حمل و نقل(شیپینگ)  تبلت در سال جاری نشانگر ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته خواهد بود و   تعداد آن به ۲۸.۵۶ میلیون دستگاه خواهد رسید.

به گفته دیجی تایمز، دورکاری کارمندان و تعطیلی مدارس موجب شده تا مصرف تبلت در این روها بیشتر شود زیرا کارمندان مجبورند به کارهای خود بپردازند و دانش آموزان از آموزش عقب نمانند. از آنجایی که خیابان های بسیاری از مناطق چین اکنون به صورت شهرهای ارواح به نظر می رسند، خرید تبلت ها ازطریق پلتفرم های آنلاین انجام می شود که در آنجا یک آی پد  ۱۰.۲ اینچی اپل با ظرفیت ۳۲ گیگابایت با ارزش ۳۵۵.۵۰ دلار امریکا به فرو می رسد.

نوع ۱۲۸ گیگابایتی همان دستگاه معادل ۴۴۰.۸۷ دلار قیمت دارد. این قیمت ها به اندازه ۲۸ دلار بیشتر از چیزی است که اپل برای همین مدل های iPad بصورت آنلاین درخواست می کند.

در حالی که تقاضا برای تبلت های چینی در حال خاموش شدن است، عرضه نیز کاهش می یابد زیرا این ویروس عرضه کنندگان را مجبور کرده تا قطعات کمتری را برای تولیدکنندگان به منظور کاهش تولید ارائه دهند. اکثر کارخانه های تولید کننده تبلت چینی در بهترین حالت فقط ۵۰ درصد ظرفیت دارند.

وضعیت تأمین کنندگان طوری است که در شرایط فعلی رشد تولید سریع تبلت ها ممکن نیست. کارخانه هایی که تبلت هواوی را ارائه میدهند خط مونتاژ خود را تعطیل کرده و ظرفیت خود را به ۵۰ تا ۶۰ درصد رسانده اند.

کارخانه های اپل نیز ظرفیت خود را به ۳۰ درصد رسانده اند.  تبلت های سطح ورودی iOS در تایوان توسط کارخانه Compal Electronics تولید می شوند و واحدهای سطح بالاتر (مانند iPad Pro، iPad Air و iPad mini) توسط  گروه فناوری در کارخانه خود در چنگدو چین مونتاژ می شود.

کد خبر: ۶٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha