۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
۱۱۰ هکتار اراضی زنجان جنگل‌کاری شد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۱۱۰ هکتار اراضی زنجان جنگل‌کاری شد

زنجان - مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: طی سالجاری ۱۱۰ هکتار جنگل کاری با اعتبار ۵,۳۰۰ میلیون ریال در استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار بازار، خلیل آقاجانلو صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل منابع طبیعی زنجان،به توسعه جنگل کاری در استان اشاره کردو گفت: طی سالجاری  ۱۱۰ هکتار جنگل کاری با اعتبار ۵,۳۰۰ میلیون ریال در استان  انجام شده  و توسعه جنگل کاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۷۶۹ هکتار از اراضی ملی استان کپه کاری شده است، اظهار کرد:   ۹۹دستگاه آبشخوار فلزی با ۱,۴۸۵ میلیون ریال هزینه جهت استفاده در مراتع، تهیه و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان، گفت: ۱۳۰ هکتار از اراضی استان بذر پاشی شده  و تبدیل دیم زار در ۲۸۰ هکتار از اراضی استان هم طی امسال عملیاتی شده است.

آقاجانلو اجرای طرح حفاظت و قرق را ۸۹۹ هکتار و کپه کاری را ۷۶۹ هکتار در طی سال جاری اعلام کرد و افزود: ۳۶۸ هکتار نیز در این بازه زمانی کودپاشی شده  و یک  دهنه چشمه هم با ۶۰ میلیون ریال اعتبار مرمت شده است.

وی  آمار مراقبت و آبیاری در سال جاری را ۱۰ هکتار برشمرد و گفت: مجموع اعتبارات در بخش مرتع ۱۲,۴۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری به روش‌های مختلف انجام می‌شود و  یکی از راهکارهای توسعه فضای سبز در استان، مربوط به توزیع نهال در نهاستان کوشکن که یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های استان در این عرصه است.

آقاجانلو یادآورشد: در همین زمینه و در طول سال بین ۱.۵ تا ۲ میلیون اصله نهال در آن تولید می‌شود که ظرفیت خوبی برای توزیع نهال است.

کد خبر: ۶٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha