۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
در فضای کور رقابتی قیمت خودرو را تعیین می کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه شریف:

در فضای کور رقابتی قیمت خودرو را تعیین می کنند

فاطمی، عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت: شرایط بازار خودرو بسیار پیچیده است و همه در فضای کور تلاش دارند نتیجه مطلوبی را در عرصه قیمت گذاری بدست آورند.

به گزارش بازار، سید فرشاد فاطمی عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت :صنعت خودرو در شرایط خاص به سر می برد و مسئولان در تلاشند با روش های مختلف ضمن تسهیل تولید، حافظ منافع خریداران نیز باشند.

وی افزود: بازار خودرو در انحصار دو تولید کننده است که نمی تواند ایجاد رقابت کند و مادامی که صنعتی در عرصه رقابت نباشد قیمت گذاری آن بسیار مشکل می باشد.

فاطمی افزود: خوررو یک کالای نا همگن است که در نوع و کیفیت متفاوت تولید می شود از اینرو محاسبه قیمت آن به سادگی اتفاق نمی افتد.

وی یکی از بهترین راه حل های قیمت گذاری خودرو را قیاس و رقابت با خودرو های بین المللی دانست و افزود: اکثر خودروهای جهان با همین فرمول نرخ گذاری می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف شرط اقتصادی بودن نرخ خودرو را تیراژ مورد نیاز مصرف کننده دانست و افزود: آنچه که در بازار خودرو مهم است تعداد خودروهای تولید شده مورد نیاز است و به تعداد کارخانه های تولیدی تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: دو خودروساز کشوربه لحاظ مدیریتی از یک محل کنترل می شوند که برای کنترل بهینه بازار می توانند طی توافقی کلاس های تولیدی خودرو را بین خود تقسیم نمایند.

وی افزود: در حال حاضر فضایی در صنعت خودرو حاکم است که از سویی دو خودرو ساز و از سوی دیگر قطعه سازان و مصرف کنندگان و نیز سفته بازان شرایط بسیار پیچده ای را برای شورای رقابت رقم زده اند.

فرشاد ادامه داد: خودروسازان باید یک چشم انداز برای محصولات خود ترسیم نمایند که مسیر حرکت به نقطه ایده آل و رقابت در بازار های جهانی را مشخص کنند.

کد خبر: ۶۶٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha