۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۲۰۲۱ فصل سخت رقابت خودروسازان
تویوتا برای مسابقات لمانز پیشرانه قوی تر می سازد

۲۰۲۱ فصل سخت رقابت خودروسازان

به تازگی شرکت خودروسازی تویوتا صدای از عملکرد پیشرانه هایپرکار خود برای مسابقه لمانز منتشر کرده است. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این هایپرکار جدید تویوتا با پیشرانه‌ ۶۸۰ اسب بخاری وارد میدان مسابقات خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: در سال ۲۰۲۱ فصل جدید مسابقات اتومبیلرانی لمانز در پیش است، علیرغم ایجاد محدودیت‌های کرونایی و کنسل شدن مسابقات در سال گذشته، اکنون خودروسازان خود را برای حضور در این ماراتن آماده و پیشرانه‌های جدیدی را طراحی و تولید می‌کنند.

به تازگی شرکت خودروسازی تویوتا صدای از عملکرد پیشرانه هایپرکار خود برای این مسابقه منتشر کرده است. صدای که در یک روز گذشته نقدهای فراوانی را همراه داشته است. هرچند این خودروساز ژاپنی طرح موتور جدید خود را فاش نکرده، اما انتظار می‌رود یک پیشرانه شش سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۶۰۰ اسب بخار که تویوتا برای مدل ۲۰۱۸ سوپرا اسپرت جی آر استفاده کرده بود، بهره بگیرد. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که برای این هایپرکار جدید تویوتا از پیشرانه‌ای با مشخصات مذکور با تفاوت قدرتی ۶۸۰ اسب بخاری استفاده کند.

برای حضور در این مسابقات هر خودروساز باید از محصولش ۲۰ نمونه بسازد تا از هر نظر فنی بررسی‌ها روی آن انجام شود. چندی پیش مرسدس بنز سی ال کا جی تی آر و پورشه جی تی ۱ از خودروهای خود به این منظور رونمایی کردند. اکنون نوبت تویوتا برای رونمایی و معرفی رسمی محصولش است.

در این فصل  از مسابقه لمانز استانداردها و قوانین جدید برای حضور خودروها در مسابقات مطرح و خودروسازان به دنبال کاهش هزینه‌های تولید هستند. به طور کلی می‌توان بیان کرد، تاکنون سه خودروساز آئودی، تویوتا و پورشه عمده تغییرات را برای محصولاتشان اعمال کردند. باید منتظر بود و دید کدام خودرو فاتح میدان لمانز خواهد شد.

کد خبر: ۶۶٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha