۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
نخستین مدرسه زمستانه سیاستگذاری صنعتی و تجاری برگزار شد

نخستین مدرسه زمستانه سیاستگذاری صنعتی و تجاری برگزار شد

معاون طرح و برنامه گفت: برای اجرای موفق سیاست های صنعتی وتجاری باید به یک زبان مشترک و اجماع برسیم.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی در نخستین مدرسه سیاستگذاری های صنعتی و تجاری که در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزار شد، افزود: تدوین این سیاست ها از رویکرد های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: برای تدوین این سیاستها، بررسی نظری و تجربی انواع راهبردهای توسعه صنعتی انجام شده است.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: موضوع توسعه صنعتی در دیگر کشورها نیز بررسی ودر تدوین سیاستهای صنعتی و تجاری استفاده شد.

وی همچنین تصریح کرد: شبکه سازی حول محور سیاست‌های صنعتی و تجاری لازم و ضروری است تا دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان علاقه مند به این موضوعات شناسایی و در شبکه سیاستی وزارتخانه قرار گیرند.

زرندی گفت: باید به یک فهم مشترک در خصوص سیاست های صنعتی و تجاری برسیم تا این پروژه موفق شود و با این رویکرد، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری موسسه مطالعات و با حضور صاحب نظران، اساتید، فعالان این بخش و تشکل های بخش خصوصی، تدوین سیاست ها را انجام می دهد.

زرندی همچنین گفت: شناسایی و معرفی رشته فعالیت های صنعتی پیشران و دارای اولویت از موضوعات مهمی است که وزارتخانه در این خصوص اقدام کرده است.

گفتنی است، نخستین مدرسه زمستانه سیاستگذاری صنعتی و تجاری از سوم تا پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی برگزار شد.

در این مدرسه مبانی نظری سیاست‌های صنعتی و تجاری، تجربیات اجرایی سیاستگذاری صنعتی و تجاری، تجربیات سیاست‌های دولتی منجر به توسعه صنعت زیست دارو و توربین های گازی و تجربیات اجرایی توسعه صنعت خودرو و نانوفناوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: ۶٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha