۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کاهش ۱۰ درصدی آمار حوادث شغلی در واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد

کاهش ۱۰ درصدی آمار حوادث شغلی در واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی

مصاحب، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از کاهش متوسط سالانه ۱۰ درصدی آمار حوادث شغلی و افزایش روزهای بدون حادثه از دو به سه روز در نتیجه ممیزی HSEE در بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، اصغر مصاحب روز شنبه با بیان این مطلب در نشست شورای هماهنگی کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت‌های استانی تابعه اظهار داشت: فعالیت‌های این سازمان در راستای تمرکز واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و امکان ارائه مطلوب‌تر خدمات در تمامی حوزه‌های HSEE با رعایت الزامات زیست محیطی، اصل پیشگیری در وقوع حوادث و همچنین کنترل از مبداء و کاهش آلاینده‌ها به منظور دستیابی به توسعه پایدار انجام می‌شود.

وی از تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس آموزی از حوادث، ارزیابی ریسک واحدهای کوچک و متوسط در راستای کاهش هزینه‌های آن‌ها و ارائه نتایج در قالب مشاوره به منظور پیشگیری از حوادث، ممیزی HSEE، آموزش‌های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش نشانی و شبکه شیرهای آتش نشانی به‌عنوان اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نام برد.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: هم اکنون به‌طور متوسط سالانه شاهد کاهش ۱۰ درصد از آمار حوادث شغلی بوده‌ایم که این موضوع منجر به افزایش تعداد روزهای بدون حادثه از ۲ به ۳ روز شده است.

مصاحب اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز ممیزی HSEE شده و نقاط تأثیرگذار در راستای کاهش آمار حوادث به آن‌ها مشاوره داده شده است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار و ۷۲۹ نفر ساعت دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف HSEE در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار و سعی شده که هر سال میزان آموزش‌ها با رشد خوبی همراه باشد.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تعداد خودروهای عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز در ۹ ماهه سال جاری به ۲۹۸ خودرو در ۲۶۶ ایستگاه رسیده، به‌طوری که هم اکنون ۷۹ درصد از واحدهای تولیدی مستقر و ۸۴ درصد از اشتغال موجود تحت پوشش خدمات آتش نشانی هستند.

مصاحب همچنین اعلام کرد: تعداد ۵۰ درمانگاه و مرکز طب کار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد و تجهیز شده که خدمات طب کار و درمانی عمومی را به واحدهای تولیدی مستقر ارائه می‌دهند.

وی در پایان از کارگروه‌های مدیریت بحران شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور خواست ضمن هماهنگی با دستگاه‌های خدمات اضطراری و مدیریت بحران استان‌ها و هم افزایی با شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه، در ارتقاء تجهیزات ایمنی، کاهش آمار حوادث شغلی و افزایش تعداد روزهای بدون حادثه در سطح واحدهای تولیدی مستقر اهتمام نمایند.

کد خبر: ۶۶٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha