۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
هیوندای و اپل به دنبال تولید خودروهای الکتریکی هستند
ترس از ورود شرکت‌های فناوری به صنعت خودرو

هیوندای و اپل به دنبال تولید خودروهای الکتریکی هستند

جئونگ یون وو، طراح سابق شرکت خودروسازی هیوندای، گفت: اپل با سپردن تولید خودرو به هیوندای تصمیم منطقی گرفته است. مطمئن نیستم استراتژی همکاری شرکت‌های فناوری با خودروسازان مناسب باشد، خودروسازان با خطر از دست دادن کنترل شرکت‌های فناوری روبه رو هستند.

بازار؛ گروه خودرو: هیوندای در بیانه‌ای بدون اشاره به محور مذاکره، اعلام کرده است، اپل و هیوندای در حال مذاکره هستند و تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

آنطور که شنیده می‌شود، این دو برند معتبر جهانی در حال رایزنی و گفت و گو برای همکاری جهت توسعه خودروهای الکتریکی و بهبود فناوری باتری هستند. این موضوع سبب رشد ۲۴ درصدی سهام هیوندای شده است.

هیوندای اعلام کرده است، در پرونده تنظیم مقررات، درخواست همکاری برای توسعه مشترک وسایل نقلیه الکتریکی را از شرکت‌های مختلف دریافت می‌کند. این اظهارات پس از افزایش سهام هیوندای درپی مذاکره با غول فناوری آمریکا، رخ داده است. انتظار می‌رود، باتری های که در کارخانه‌های آمریکا توسط هیوندای یا زیرمجموعه آن کیا تولید می‌شود، استفاده کند.

همچنین باید اشاره داشت هیوندای و اپل روی نرم افزار کار پلی، یا اتصال آیفون به سیستم ناوبری خودرو تعاملی را با یک دیگر کار می‌کنند.

اپل به طور جدی فناوری خودروهای خودران را دنبال کرده و تلاش دارد در سال ۲۰۲۴ یک خودرو مسافربری الکتریکی تولید کنند

گزارش‌های حاکی از آن است که اپل به طور جدی فناوری خودروهای خودران را دنبال کرده و تلاش دارد در سال ۲۰۲۴ یک خودرو مسافربری الکتریکی تولید کنند.

جئونگ یون وو، طراح سابق هیوندای در این باره گفت: اپل با سپردن تولید خودرو به هیوندای تصمیم منطقی گرفته است. زیرا این خودروساز کره‌ای به کیفیت مطلوب مشهور است.

وی با اشاره به این که مطمئن نیست استراتژی همکاری شرکت‌های فناوری با خودروسازان مناسب باشد، اضافه کرد: خودروسازان با خطر از دست دادن کنترل شرکت‌های فناوری روبه رو هستند.

کارشناسان معتقد هستند که همکاری هیوندای و اپل کمک می‌کند تا هزینه تولید خودروهای الکتریکی کاهش یابد. زیرا این شرکت قادر به استفاده از سیستم عامل مناسب برای سیستم ناوبری خودروهای برقی هیوندای است

کارشناسان معتقد هستند که همکاری هیوندای و اپل کمک می‌کند تا هزینه تولید خودروهای الکتریکی کاهش یابد. زیرا این شرکت قادر به استفاده از سیستم عامل مناسب برای سیستم ناوبری خودروهای برقی هیوندای است.

کوین، تحلیلگر سرمایه گذاری و و اوراق بهادار نیز در این باره بیان کرد: اپل می‌تواند هیوندای را به عنوان یک شریک ایده‌آل ببیند. زیرا خودروسازان آمریکایی اتحاد قوی داشته که اپل مایل هست از آن اجتناب کند. همچنین باید اشاره داشت که هزینه‌های تولید هیوندای کمتر از خودروسازان آمریکایی است.

گفتنی است که سهام هیوندای موتور ۲۳.۸ درصد جهش، سهام شرکت تولید کننده قطعات خودرو هیوندای ۳۰ درصد جهش و سهام کیا ۱۴ درصد جهش یافت.

کد خبر: ۶۶٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha