۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
عملیات ساخت ۳ هزار و ۷۲۹ واحد در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب به اتمام رسید
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

عملیات ساخت ۳ هزار و ۷۲۹ واحد در مناطق زلزله‌زده میانه و سراب به اتمام رسید

تبریز- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات ساختمانی سه هزار و ۷۲۹ واحد مسکونی و دامی در مناطق زلزله زده میانه و سراب به اتمام رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، حافظ باباپور با بیان اینکه در زلزله سال گذشته شهرستان های میانه و سراب ۶ هزار و ۵۵۲ واحد خسارت دیده بود، افزود: عملیات احداث و بازسازی واحدهای خسارت دیده بلافاصله از سال گذشته در این شهرستان ها آغاز شد و پس از احداث سه هزار واحد مسکونی برای آسیب دیدگان این حادثه، بازسازی سه هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده نیز از سوی این بنیاد انجام شد.  

وی با بیان اینکه در زمین لرزه ۵.۹ ریشتری شهرستان های میانه و سراب یک هزار و ۷۹۷ واحد شهری و چهار هزار و ۷۵۵ واحد روستایی آسیب دیده بود، اظهار داشت: در جریان احداث و بازسازی واحدهای خسارت دیده مناطق زلزله زده، سه هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی و دامی آواربرداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، پی کنی چهار هزار و ۷۸۶ واحد مسکونی و دامی، اجرای فنداسیون چهار هزار و ۶۶۵ واحد مسکونی و دامی، اجرای اسکلت چهار هزار و ۵۲۸ واحد مسکونی و دامی و اجرای سقف چهار هزار و ۴۱۳ واحد مسکونی و دامی را از دیگر اقدامات این بنیاد در این مناطق اعلام کرد.

باباپور با اشاره به ادامه عملیات تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی و دامی آسیب دیده از زلزله در شهرستان های میانه و سراب، ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۸۴ واحد برای دریافت تسهیلات احداث واحدهای دامی و معیشتی به بانک های عامل معرفی شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۴۰ قرارداد اعطای تسهیلات احداث واحدهای دامی،  معیشتی و تعمیری نیز از سوی بانک های عامل منعقد شده است. 

زلزله ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ تن و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان های سراب و میانه شد.

کد خبر: ۶۶٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha