۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
پیام رسان سیگنال در شرف جایگزینی واتساپ
در پی وضع قوانین جدید؛ کاربران قید واتساپ را زدند

پیام رسان سیگنال در شرف جایگزینی واتساپ

قوانین جدیدی که واتساپ اتخاذ کرده و کاربران را مجبور به قبول آن کرده باعث شده کاربران به سمت اپلیکیشنی به نام سیگنال راهی شوند.

مژده باقری؛ بازار: شرایط جدید استفاده از خدمات واتس‌اپ، به نظر می‌رسد که کاربران به اپلیکیشن دیگری به نام سیگنال روی آورده‌اند. سیگنال همانند واتس‌اپ از رمزنگاری مبدا به مقصد استفاده می‌کند.

به گزارش macrumors این اپلیکیشن که پیش‌بینی این مقدار کاربر را نکرده بود، به دلیل هجوم کاربران با تاخیر در تایید شماره تلفن‌های جدید مواجه شده است. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۸ توسط براین آکتون هم‌ بنیانگذار واتساپ راه‌اندازی شد.
هجوم کاربران به سمت این پیام رسان که پیش بینی این حجم از کاربران را نکرده بود باعث شد حساب رسمی توییتر سیگنال طی یک توییت اعلام کند: «ارسال کدهای تایید در شبکه‌های سلولی مختلف به تاخیر افتاده و این مشکل به زودی حل می‌شود.»
در حال حاضر این مشکل از سوی ارائه دهندگان رفع شده است.   روز چهارشنبه، WhatsApp شروع به ارائه آخرین شرایط و سیاست حفظ حریم خصوصی خود کرد که به برنامه پیام رسان محبوب امکان می دهد مقدار قابل توجهی از داده های کاربر را با فیس بوک به اشتراک بگذارد. این تغییرات که قرار است از ۸ فوریه ۲۰۲۱ اعمال شود، اجباری است و کاربران نمی توانند به استفاده از WhatsApp ادامه دهند مگر اینکه شرایط را بپذیرند.
کاربرانی که با این شرایط موافقت می‌کنند ثبت حساب، شماره تلفن، داده‌های تراکنش، اطلاعات مربوط به خدمات، اطلاعات روابط، اطلاعات دستگاه موبایل، آی‌پی آدرس و دیگر داده‌های خود را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند.
از طرفی این هجوم کاربرا دلیل دیگری نیز دارد! ایلان ماسک مدیرعامل تسلا  که یکی از منتقدان همیشگی فیسبوک است در یک توییت بار دیگر از این شرکت انتقاد کرد و اعلام کرد که اقدامات این شرکت به مشکلاتی که در پایتخت آمریکا دیدیم منتهی شد.

ماسک پستی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد فیس‌بوک باعث حوادث اخیر آمریکا شده و در ادامه توییتی منتشر کرد که از ۴۱.۵ میلیون رای دهنده می‌خواست به جای اپلیکیشن واتساپ از «سیگنال» استفاده کنند.
در ادامه  پیشنهاد ماسک توسط ادوارد اسنودن، یکی دیگر از طرفداران برجسته سیگنال، دوباره بازتوییت شد.
این اپلیکیشن که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط یکی از بنیان‌گذاران پیام‌رسان واتساپ(که پس از خرید واتساپ توسط فیسبوک این شرکت را ترک کرد) تاسیس شد و آغاز بکار کرد، یک نرم‌افزار آزاد و متن باز است که در سیستم عامل اندروید و iOS قابل اجرا و دسترسی است.

کد خبر: ۶۶٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha