۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
طرحی برای نجات قنوات خاموش/ روستای خاواز جان می گیرد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

طرحی برای نجات قنوات خاموش/ روستای خاواز جان می گیرد

بیرجند-جوادی، رئیس جهاد کشاورزی بشرویه از اجرای طرح بازسازی و نوسازی قنات روستای خاواز خبر داد و گفت: این طرح در افزایش میزان آبدهی قنات و کمک به اقتصاد روستاییان نقش مهمی دارد.

مریم جوادی بایگی در گفت و گو با بازار با اشاره به خشکسالی های چند ساله بیان کرد: کاهش نزولات آسمانی طی چند سال پیاپی باعث خشک شدن یا کاهش آبدهی قنوات استان شده است.

وی اجرای طرح بازسازی و نوسازی قنات روستای خاواز خبر داد و گفت: این طرح در افزایش میزان آبدهی قنات و کمک به اقتصاد روستاییان نقش مهمی دارد.

جوادی بایگی با بیان اینکه این طرح از محل اعتبارات ملی در حال اجرا است، اظهار کرد: عملیات طرح شامل ۱۵۰ متر کول گذاری سرگشاء و ۴۵ متر طوقه چینی در میله چاه های قدیمی و مخروبه قنات می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با اجرای کامل طرح، انسداد موجود در قنات قدیمی مرتفع شده و میزان آبدهی قنات از دو لیتر بر ثانیه به ۲.۵ لیتر بر ثانیه افزایش یابد.  

وی همچنین از اجرای طرح آبیاری کم فشار در سطح ۹۳ هکتار از اراضی کشاورزی چاه جنت آباد سربیشه خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش راندمان انتقال و توزیع آب و افزایش میزان بهره وری از آب استحصالی اجرایی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی سربیشه ادامه داد: با اجرای کامل طرح سالیانه ۲۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در آبخوان های شهرستان ذخیره می شود.

کد خبر: ۶۶٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha