۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
رتبه‌بندی معلمان احتمالاً از مهر ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود
مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش:

رتبه‌بندی معلمان احتمالاً از مهر ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود

علیجانی، مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش از پیگیری بحث رتبه بندی معلمان توسط مجلس و تأیید نهایی آن در کمیسیون خاص دولت خبر داد و گفت: رتبه بندی معلمان احتمالاً از مهر سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش بازار، امیر علیجانی، مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش در رابطه با نقش بودجه آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت: اکثر روسای جمهور هنگام رأی آوردن اولویت خود را آموزش و پرورش اعلام می کنند اما در روند کار عملاً نشان می دهند که اولویت آنها نیست یا اینکه خیلی کم است.

وی افزود: اگر نگاه رئیس دولت و وزرا این باشد که راه خوشبختی و نجات کشور از مسیر آموزش و پرورش می گذرد قطعاً فکری به حال این وزارتخانه می کنند.

علیجانی خاطرنشان کرد: ما اگر همه مقدمات و الزامات اجرای سند تحول را آماده کنیم اما بودجه ای به آن اختصاص ندهیم قطعاً این سند هم به مرحله اجرا نخواهد رسید.

وی از پیگیری بحث رتبه بندی معلمان توسط مجلس و تأیید نهایی آن در کمیسیون خاص دولت خبرداد و گفت: دولت برای اینکه در ماه های اخیر پرونده خوبی از خود بر جای بگذارد حدأقل باید دل معلمان را به دست بیاورد که تنها راه آن هم رتبه بندی معلمان است و احتمالاً از مهر سال آینده اجرایی خواهدشد.

مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش همچنین در بخش دیگر این برنامه گفت: یک نگاهی که در کشور ما وجود دارد این است که تعداد معلمان زیاد است درصورتیکه تعداد معلمان زیاد نیست و بلکه نقش بسیار کلیدی در بخشهای مختلف کشور دارند.

علیجانی نقش معلمان در پیروزی دفاع مقدس، شکل گیری و ابقاء انقلاب اسلامی، تهاجم فرهنگی و در این شرایط کرونایی و آموزش های مجازی بسیار موثر خواند و افزود: اگر تلاش معلمان بیشتر از پرستاران نباید کمتر نیست اما خیلی کم به این مسئله توجه می شود.

مسئول دفتر سابق وزیر آموزش و پرورش معتقد است که آموزش و پرورش از نظر بودجه مشکلی ندارد و مشکل آن در مدیریت منابع است.

وی تنها راه حل مشکل مالی و بودجه ای آموزش و پرورش را در مشارکت مردمی و نظارت دقیق دانست و گفت: ما در آموزش و پرورش نیازمند مدیران انقلابی، جهادی و متدینی هستیم که بودجه را فقط برای مسائل مهم و اولویت دار هزینه کنند و ریخت و پاشی صورت نگیرد.

کد خبر: ۶۶٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 0
      سلام چرا مهر ۱۴۰۰ واقعا کمی انصاف خوبه دیوار کوتاهتر از معلم نبود این حقش نیست چرا آخه نمایندها مجلس خواهش می کنم کمک کنید
    • کارو IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      0 0
      چ دو هفته‌ی شومی