۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
افزایش نرخ بیکاری در منطقه یورو
«یورواستات» اعلام کرد

افزایش نرخ بیکاری در منطقه یورو

اداره آمار و پژوهش‌های اقتصادی اروپا (یورواستات) اعلام کرد نرخ بیکاری در میان ‌جمعیت ‌فعال ۱۹ کشور اروپایی که واحد پول ‌یورو را به عنوان پول ‌مشترک ‌خود برگزیده اند در ماه نوامبر به هشت و سه دهم درصد رسید.

به گزارش بازار، این رقم در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، رقم بالایی به حساب می‌آید که ادامه بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا؛ کووید-۱۹؛ ‌ در آن نقش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، یورواستات امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال و جویای کار در منطقه یورو در ماه نوامبر در مقیاس ماهانه، یعنی نسبت به ماه قبل از آن، در همین امسال یک دهم درصد کاهش یافت، اما در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، یک درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال منطقه یورو در ماه نوامبر سال گذشته هفت و چهار دهم درصد بود.

جوانان بیشتر از همه تحت تأثیر وخامت بازار کار قرار گرفته اند. برخلاف روند عمومی، نرخ بیکاری برای افراد زیر ۲۵ سال در ماه نوامبر به ۱۸.۴ درصد در منطقه یورو رسید. در مقیاس سالانه، رقم این شاخص در این بخش سه درصد افزایش نشان می‌دهد.
انتشار خبر اخراج کارگران در ماه‌های اخیر با وجود اعطای مشوق‌های مالی –اقتصادی به شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی-خدماتی افزایش یافته است.

نرخ بیکاری در کل اتحادیه اروپا نسبت به منطقه یورو مقداری پایین‌تر است. بر اساس این گزارش نرخ بیکاری در میان جمعیت فعال و جویای کار کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نوامبر سال ۲۰۲۰ به هفت و نیم درصد رسید که نسبت به ماه قبل از آن یک دهم درصد کمتر است. اما در مقیاس سالانه ۹ دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام یورواستات ۱۵.۹۳۳ میلیون زن و مرد در ماه نوامبر در اتحادیه اروپا بیکار بودند از این تعداد ۱۳.۶۰۹ میلیون در منطقه یورو بودند. بیشترین نرخ بیکاری در اسپانیا (۱۶.۴ درصد) ثبت شده است.

ناظران ‌و ‌تحلیلگران مسائل اقتصادی و ‌مالی می‌گویند این داده‌ها و آمار و ارقام ‌رسمی ‌منتشر شده درباره ‌عملکرد اشتغالزایی برای افراد جویای کار در منطقه یورو نشان دهنده آن است که اقتصاد این منطقه در وضع متزلزلی قرار دارد.

کد خبر: ۶۶٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha