۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
استارتاپ ویکند کشاورزی هوشمند در یاسوج برگزار می شود
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد:

استارتاپ ویکند کشاورزی هوشمند در یاسوج برگزار می شود

یاسوج - رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استارتاپ ویکند کشاورزی هوشمند ۲۷ فروردین ماه در یاسوج برگزار می‌شود.

شمس الدین هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، از برگزاری استارتاپ ویکند کشاورزی هوشمند ۲۷ فروردین ماه در یاسوج خبر داد و افزود: این استارتاپ در روز چهارشنبه آغاز و تا جمعه ادامه دارد و در این سه روز ایده ها معرفی و انتخاب شده و تیم تشکیل می شود.

وی بیان داشت: در استارتاپ‌ها ایده ها اجرا می شوند و داوران متخصص به آنها رای می دهند و بر روی استارتاپ های برگزیده سرمایه گذاری می شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با شکل گیری استارتاپ، یک فیلد بین المللی برای اجرای ایده ها ایجاد شد، تصریح کرد: در استارتاپ ایده ای خام معرفی می شود و افراد متخصص در زمینه های فنی، اقتصادی و اجرایی آن را کارشناسی کرده و این امر به مخاطب قدرت تشخیص و پیش بینی می دهد.

هاشمی افزود: در استارتاپها ایده ها کارشناسانه تر به سرانجام می رسند و در این راستا دومین استارتاپ ویکند استان با محوریت کشاورزی هوشمند برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این استارتاپ دومین استارتاپ ویکند در استان است و بنیاد برکت آن را در شهر یاسوج برگزار می کند.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفت دستگاه و نهاد آموزشی استانی و ملی و پارک علم و فناوری بنیاد برکت را برای برگزاری این استارتاپ کمک می کنند.

هاشمی با بیان اینکه بنیاد برکت در چند سال اخیر با پارک‌های علم و فناوری کشور همکاری‌هایی داشته است، گفت: بنیاد برکت در حال حاضر بر روی پایلوت محرومیت زدایی شهرستان لنده با استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری می کند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۱ شرکت فناور در استان شناسایی و تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته و این پارک در دو سال رسمی فعالیت خود توانست با برگزاری استارتاپ‌ها صاحبان ایده های نو را معرفی و زمینه ای برای سرمایه گذاری فراهم کند.

هاشمی بابیان اینکه نتیجه این حمایت‌ها قراردا بیش از ۷۰ میلیارد ریالی ساخت و تولید در نمایشگاه‌ها و قرارداد بیش از ۴۰ میلیارد ریالی در خارج از فضای نمایشگاهی است، گفت: ایجاد مراکز رشد و پارک علم و فناوری یکی از مهمترین زیرساخت‌ها و زمینه حرکت اقتصاد دانش بنیان بوده و شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان در نمایشگاه‌های پژوهش، فناوری و فن بازار با ارائه دستاوردهای منحصر موفق به عقد تفاهم نامه و قراردادهای مهمی شدند.

وی نمایشگاه‌ها را به دلیل حضور شرکتها و سازمانهای مختلف، مکانی مناسب برای واحدهای تولیدی و خدماتی در حوزه های مختلف دانست و افزود: یکی از مهمترین مزایای نمایشگاهها ایجاد رقابتی نظام مند و سالم در راستای ایجاد کیفیت در ارائه محصولات است که در آن شرکتهای داخلی می توانند با برندهای معتبر خارجی رقابت کنند.

کد خبر: ۶٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha