۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۳ ماده اولیه دارویی در ساوه رونمایی شد
با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)؛

۳ ماده اولیه دارویی در ساوه رونمایی شد

ساوه- سه ماده اولیه دارویی ضد تهوع، ضد سردرد و ضد بیماری های قلبی و عروقی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ساوه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح سه شنبه و با حضور ویدئوکنفرانسی محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مواد اولیه دارویی شامل بیزوپرولول فومارات برای مهار گیرنده بتا و درمان بیماریهای قلبی و عروقی، پرگابالین برای درمان بیماریهای صرع و ضد درد، اندنسترون هیدرو کلراید برای تهیه داروهای ضد تهوع در ساوه رونمایی شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این مراسم طی سخنانی گفت: علاوه بر این مواد اولیه یک داروی موثر در درمان کرونا نیز امروز به خط تولید رسیده است.

محمد مخبر ادامه داد: این دارو جزو داروهای جدید در جهان است که تا کنون وارد کشور می‌شد.

وی گفت: امروز خط تولید این دارو در داخل کشور ایجاد شده که همین امر باعث کاهش ارزبری و کاهش هزینه‌های درمان بیماران می‌شود.

افزایش ۹۰ درصدی تولید صنعتی مواد دارویی
رئیس کارخانه تولید کننده این داروها نیز در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امروز و پس از اخذ موافقت اصولی تولید صنعتی مواد موثره دارویی «لیناگلیپتین»، «ریواروکسابان» و «دیکلوفناک سدیم» نیز آغاز شد و شاهد صرفه جویی ارزی بالغ بر ۱۳ میلیون دلاری در سال خواهیم بود.

سجادی افزود: این داروها برای اولین بار است، که در کشور تولید می شود و همچنین در زمینه تولید صنعتی مواد موثره دارویی آتورااستاتین کلسیم، لوزارتان پتاسیم وسیتالوپرام هیدرویروماید نیز شاهد افزایش ۹۰ درصدی بودیم.

کد خبر: ۶۶٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha