۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
 مرکز مدیریت مهارت آموزی و مهارت شغلی دانشگاه سمنان افتتاح شد
با حضور مسئولان کشوری؛

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مهارت شغلی دانشگاه سمنان افتتاح شد

سمنان- با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای و مسئولان ارشد استانی، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مهارت شغلی دانشگاه سمنان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مهارت شغلی دانشگاه سمنان ظهر پنج شنبه با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و مسئولان ارشد استانی و محلی به میزبانی دانشگاه سمنان به بهره برداری رسید.

ایجاد بازار کار جدید
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حاشیه افتتاح این مرکز، گفت: در آینده نزدیک شاهد بروز مشاغل نوینی خواهیم بود که می بایست در راستای آنها آموزش و مهارت افزایی نیز ارتقا یابد.

اوسط هاشمی با بیان اینکه افتتاح این مرکز در دانشگاه سمنان می تواند به ارتقای کیفی مهارت آموزی منجر شود، گفت: نباید اتفاقی که برای مدرک دانشگاهی در این کشور رخ داد برای گواهینامه های فنی و حرفه ای نیز رخ دهد.

تاکید بر مهارت و آموزش
فاطمه منصوری معاون توسعه منابع انسانی استانداری سمنان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار بازار، گفت: امروز تاکید ویژه استانداری سمنان بر ارتقای مهارت افزایی در کنار تحصیل مقاطع مختلف برای تامین نیاز بازار کار است.

منصوری با بیان اینکه باید رشته ها به سمت تناسب بازار حرکت کنند و لذا مراکزی مانند مهارت آموزی و ارتقای مهارت های شغلی دانشگاه سمنان در استان سمنان افتتاح شده اند، بیان کرد: فن بازار ها، ارتقای مهارت ها، استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و ... در برنامه استانداری سمنان قرار دارد.

ارتقای مهارت افزایی
رئیس دانشگاه سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مراسم امروز، توضیح داد: مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی برپایه سه فرایند اصلی نیازسنجی مهارتی ، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان با همکاری مشترک دانشگاه سمنان و سازمان فنی و حرفه‌ای شروع به کار می‌کند.

مسعود نصیری زرندی افزود:  این مرکز که در دانشگاه سمنان مستقر گردیده فعالیت‌هایی همچون اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی،  ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی متناسب با شرایط و نیاز بازار کار و همچنین تقاضا و نیاز دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار یا ایجاد کسب و کار را دستور کار خود دارد.

افتتاح ۲ طرح کارگاهی
پیش از این مراسم علی اوسط هاشمی در آئین افتتاح مرکز جوار کارگاهی شرکت تولیدی شیمیایی کلران شرکت کرد  این مرکز به عنوان اولین مرکز جوارکارگاهی استان سمنان در مجموعه صنعتی دانش‌بنیان کلران به عنوان یکی از صنایع برتر و خاص کشور ایجاد شده است.

به گفته مسئولان تا کنون هشت مرکز جوار بین‌کارگاهی و یک مرکز جوارکارگاهی با هدف ارتقاء بهره وری و پیشرفت شاغلان در صنعت استان با مجوز اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، آغاز به کار کرده است.

افتتاح کارگاه آسانسور و ابزار دقیق مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سردار سلیمانی شهرستان سمنان از دیگر رخداد های اقتصادی امروز با حضور علی اوسط هاشمی رئیس فنی و حرفه ای کشور در سمنان بود.

این کارگاه با هدف ارائه آموزش های مهارتی در حرفه های زیرمجموعه آسانسور و کنترل ابزار دقیق از قبیل کمک نصاب آسانسور، نگهداری آسانسور، تکنسین فنی آسانسور، مدیر فنی آسانسور، کنترل مدارهای هیدرولیک و پنوماتیک و ... با ظرفیت پذیرش ۱۵ کارآموز و در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت نیروهای شاغل در صنعت نصب و نگهداری آسانسور

کد خبر: ۶۶٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha