۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
افزایش مبادلات مرزی می‌تواند بسترساز تحقق دیپلماسی اقتصادی باشد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

افزایش مبادلات مرزی می‌تواند بسترساز تحقق دیپلماسی اقتصادی باشد

نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افزایش مبادلات مرزی می تواند یکی از جنبه های تحقق دیپلماسی اقتصادی باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اهمیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی کشورمان، گفت: ظرفیت های زیادی برای توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی با همسایگان وجود دارد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقویت روابط اقتصادی به همسایگان یکی از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: بنابراین دیپلماسی اقتصادی باید از سوی وزارت امور خارجه فعال تر دنبال شود.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه های اقتصادی و کمیسیون های مشترک ایران و همسایگان باید فعالیت بیشتری انجام دهند تا دیپلماسی اقتصادی اجرایی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مبادلات مرزی می تواند یکی از جنبه های تحقق دیپلماسی اقتصادی باشد، افزود: در واقع بازرگانان می توانند بستر ساز خوبی در مرزها برای افزایش تراز تجاری باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین سفرای کشورمان نیز باید ظرفیت های اقتصادی ایران را به دنیا خصوصا همسایگان بیشتر معرفی کنند تا سیاست توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری محقق شود. 

کد خبر: ۶۶٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha