۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
آموزش مهارت نیازمند تحول/ ۵۴۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای:

آموزش مهارت نیازمند تحول/ ۵۴۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد

سمنان- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه امروز آموزش مهارت در کشور نیازمند تحول اساسی است، گفت: امروز به ساختار و نظام آموزشی نیازمندیم تا بتوانیم نیاز شغلی در مشاغل جدید و نوپدید را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اوسط هاشمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران همزمان با ظهر پنج شنبه در فنی و حرفه ای سمنان، با بیان اینکه امروز نیازمند تحول در نظام مهارتس هستیم، بیان کرد: نباید همان بلایی که بر سر مدرک دانشگاهی آوردیم بر سر گواهینامه های مهارت افزایی نیاز بیاوریم.

وی با بیان اینکه مشاغل نوپدید در حال ظهور هستند، افزود: امروز با ساختار و نظام آموزشی نیازمند هستیم تا بتوانیم این مشاغل را نیز با مهارت های مان پوشش دهیم.

رئیس فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۲ با رویش ۱۳۳ میلیون شغل جدید روبرو خواهیم شد، تاکید کرد: باید بتوانیم برای این مشاغل نیروی کار تربیت کنیم وگرنه با سیل بیکاری مواجه می شویم.

رئیس فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه تمام استانداردهای آموزشی نوین متناسب با نیازهای گروه‌های هدف و جامعه تدوین شده است، گفت: قوانین خوبی هم توانسته ایم در این زمینه می تواند به ما کمک کند.

اوسط هاشمی  با بیان اینکه نیاز سنجی درستی باید بر روی بازار کار انجام شود زیرا بازار مهمترین ارکان است، تاکید داشت: نکته اصلی بازار محسوب می‌شود و باید به نیرویی بیندیشیم که بازار در جستجوی او است چرا که بازار با سرعت و شگفتی پیش می‌رود و با سرعت و بدون توقف می تازد.

وی با بیان ایکه آینده پژوهی باید مبنای بازنگری در نظام آموزشی و مهارتی باشد، گفت: خوشبختانه قانون آموزش مهارت در هشت سطح توسط مجلس مصوب شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای با بیان اینکه قانون مصوب مجلس خوشبختانه هشت سطح مهارت را تا دکترا پیش بینی می‌کند، گفت: تنها مدرک بین المللی مهارت که در تمام دنیال پذیرفته است، گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای است.

اوسط هاشمی گفت: محور و هدف این طرح آن است که هر کسی که از تحصیل فارغ می‌شود باید مهارت‌های کار را نیز بیاموزد و سپس با این طی طریق به سمت بازار کار سوق داده شود.

کد خبر: ۶۶٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha