۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
سوزوکی سوئیفت گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف روزانه| کوچولو زیبا و نسبتا اقتصادی ژاپنی!

سوزوکی سوئیفت گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف روزانه| کوچولو زیبا و نسبتا اقتصادی ژاپنی!

سوزوکی سوئیفت در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی تنها ۴.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند و این مزیت باعث شده تا این خودرو گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف روزانه تبدیل شود.

بازار؛ گروه خودرو: تا به امروز هاچ‌بک کوچک سوزوکی که با نام سوئیفت شناخته می‌شود، سه نسل از آن روی خط تولید قرار و روانه بازار شده است. این هاچ‌بک محبوب سوزوکی که اواخر ۲۰۱۷ با تغییراتی گسترده در بخش ظاهری و البته فنی به بازار آمد، توانست نسبت به قبل نیز بسیار مورد توجه قرار و موفق‌تر ظاهر شود.

ظاهر سوئیفت در نسل سوم به لطف خطوط تیز روی بدنه و رشد ابعادی کاراکتری خاص‌تر و نافذتر به خود گیرد. پوزه خودرو به واسطه چراغ‌های بزرگ و جلوپنجره شش ضلعی که در بخش میانی آن لوگوی سوزوکی خودنمایی می‌کند، تهاجمی به نظر می‌رسد.

اما نمای عقب سوئیفت باتوجه به طراحی چراغ‌های مشابه قطره آب با گرافیک خاص چراغ‌ها و حجم برجسته روی در که به واسطه یک خط تیز روی آن ایجاد شده، چشم‌نواز و زیبا است.

باتوجه به اینکه سوئیفت یک خودروی بسیار مناسب برای مصارف روزانه شهری است، اما به لحاظ ظرفیت بار و قرارگیری سرنشینان داخل خودرو، شاید گزینه‌ای چندان مناسبی نباشد و این مساله در خودروی هاچ‌بک سگمنت B کاملا قابل درک است.

فاصله محوری ۲۴۵۰ میلی‌متری در کنار طول ۳۸۴۰ میلی‌متری و عرض ۱۷۳۵ میلی‌متری فضای نسبتا کمتری را در اختیار سرنشینان عقب می‌گذارد، به‌رغم آنکه ارتفاع این ریزجثه ژاپنی ۱۴۹۵ میلی‌متر است، اما به هنگام قرارگیری سرنشینانی با قامت ۱۷۸ سانتی‌متر چندان مشکلی خاصی نخواهد داشت.

با ورود به کابین سوئیفت کاملا می‌توان دانست که سبک کاربردی بودن خود را به نمایش می‌گذارد، چراکه سبک طراحی مینیمال و استفاده از پلاستیک و روکش پارچه‌ای صندلی‌ها دال بر این قضیه دارد.

هرچند که نسخه‌ای GL نویگاتور پلاس مدنظر است، بنابراین در نسخه‌های اسپرت شاهد تزئینات کربن و صندلی‌های با روکش چرمی هستیم که البته قیمت خودرو را افزایش می‌دهد.

صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو به منظور دستیابی سریع سرنشینان به اطلاعات-سرگرمی تعبیه شده اما غربیلک فرمان اسپرت، دسته دنده اسپرت و کلاستر(مجموعه پشت آمپر) با خطوط قرمز رنگ به رانندگی اسپرت می‌افزاید.

مهم‌ترین بخش سوئیفت که همان قلب تپنده این کوچولو دوست‌داشتنی است یک موتور چهارسیلندر خطی بنزینی به حجم دقیق ۱۲۴۲ سی‌سی تنفس طبیعی با ۱۶ عدد سوپاپ در سرسیلندر تشکیل می‌دهد.

این موتور با وجود سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم تنظیم مدیریت جرقه‌زنی حداکثر ۸۹ اسب‌بخار قدرت را در ۶ هزار آرپی‌ام(دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور ۱۲۰ نیوتون‌متری را در ۴۴۰۰ آرپی‌ام به ارمغان می‌آورد.

این پیشرانه نسبتا پرتوان با یک گیربکس CVT کوپل شده تا رانندگی آرام و در عین حال مصرف سوخت‌ را بهینه کند. نکته جالب درباره سوئیفت این است که سازه بدنه از متریال آلومینیوم بوده و حتی بلوکه موتور ۱.۲ لیتری K۱۲C سوزوکی از متریال آلومینیوم ساخته شده تا مجموع وزن خودرو با احتساب باک پر از بنزین به ۹۰۰ کیلوگرم برسد.

با این وجود با توجه به آنچه شرکت خودروسازی سوزوکی اعلام کرده است، در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی سوئیفت تنها ۴.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

شرکت سوزوکی برای سوئیفت آپشن‌های چون رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، کیت بدنه اسپرت، کروز کنترل هوشمند، سانروف، صندلی برقی سرنیشنان جلو، ۸ ایربگ، صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی میانی کنسول با قابلیت اتصال به دو سیستم عامل اپل کارپلی و اندروید اتو، سه رنگ مختلف برای روکش‌های پارچه‌ای صندلی، چراغ‌های مجهز به تنظیمات اتوماتیک و نوربالای خودکار و... درنظر گرفته است تا قیمت پایه‌ای برای مدل GL را از ۱۶ هزار و نسخه‌های فول آن به ۲۰ هزار دلار نیز می‌رسد.

این در حالی است که گارانتی پنج ساله نامحدود و ۱۵ هزار کیلومتر یا ۱۲ ماه سرویس دوره‌ای نیز در دسترس مشتریان است.

کد خبر: ۶۶٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha