۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
برخورد قضائی با سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما
در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد

برخورد قضائی با سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما

سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد قضائی با سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت و تعلیق پروانه فعالیت چهار شرکت خدمات مسافرت هوایی خبر داد.

به گزارش بازار، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد، پیرو دریافت گزارش‌هایی مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما و رصد آن از سوی این سازمان، سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت چارتر ۷۲۴ و safarme.com، که بدون اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت می‌کردند، جهت پیگرد حقوقی، به دستگاه قضایی معرفی شدند.

همچنین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شد، فروش بلیت مستقیم یا غیرمستقیم آن شرکت‌ها توسط سایت‌های نامبرده، غیرقانونی بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت؛ لذا از هموطنان گرامی تقاضا می‌شود، با توجه به فعالیت غیرمجاز سایت چارتر ۷۲۴ و safarme.com، از خرید بلیت از این دو سایت خودداری کنند.

در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی خارج از نرخ نامه مصوب و مندرج در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، مراتب را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir اعلام، تا با متخلفین برخورد قانونی انجام شود.

هرگونه سایت فروش بلیت هواپیما با پیشوند یا پسوند ۷۲۴ نیز غیرقانونی است.

سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از تعلیق پروانه فعالیت چهار شرکت خدمات مسافرت هوایی، بعلت گرانفروشی بلیت هواپیما خبر داد.

بر این اساس، پروانه فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی مقتدرسیر ایرانیان کیش در شهر کیش، عتیق گشت اصفهان در شهر اصفهان، آرش پرواز آذر آبادگان در شهر ارومیه و سپند پرواز شرق در شهر تهران برای ۳ ماه تعلیق شده است.

همچنین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی اعلام شد، فروش بلیت مستقیم یا غیر مستقیم آن شرکت‌ها توسط دفاتر فوق، غیرقانونی بوده و متخلفان مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت؛ لذا از هموطنان گرامی تقاضا می‌شود، با توجه به تعلیق فعالیت دفاتر فوق به مدت ۳ ماه، از خرید بلیت از این دفاتر خودداری کنند.

فعالیت مجدد دفاتر فوق، منوط به رعایت کامل مقررات و صدور گواهی توسط سازمان هواپیمایی کشوری است.

کد خبر: ۶۶٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha