۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
شبکه انرژی کشور به شدت تحت فشار است
مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز:

شبکه انرژی کشور به شدت تحت فشار است

جولایی، مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز گفت: شبکه انرژی کشور به شدت تحت فشار است و این فشار می‌طلبد که مردم همکاری کنند تا نه در بخش گاز نه در برق قطعی داشته باشیم.

به گزارش بازار، محمدرضا جولایی مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز اظهار کرد: مطابق آمار ما نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد افزایش مصرف داریم که رقم بالایی است.

وی افزود: بیشترین فشار را ما در استان‌های شمالی، شمال شرق و شمال غرب داریم و تهران هم سهم عمده‌ای در این مصرف دارد.

ادامه نوع مصرف فعلی، می‌تواند شبکه انرژی کشور را تهدید کند
جولایی تصریح کرد: خوشبختانه تا الان و در سه هفته اخیر که اوج مصرف را داشتیم، در شهر یا روستایی کاهش یا قطع گاز نداشتیم، اما ادامه این وضعیت قطعا شبکه انرژی کشور را می‌تواند تهدید کند.

وی افزود: اگر مردم یک درجه از دمای منزلشان کاهش بدهند، معادل یک فاز پارس جنوبی در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.

جولایی تصریح کرد: اولویت ما بخش خانگی و تجاری است و به ناچار اگر احساس کنیم که این خط تهدید می‌شود، مجبوریم صنایع را محدودیت بدهیم که طبعا این کار در بخش‌های اقتصادی کشور تاثیر گذار خواهد بود.

وی در خصوص علت کمبود سوخت در نیروگاه‌ها نیز گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، محدودیت‌هایی در نیروگاه‌ها اعمال شده و مجبور شده اند از سوخت مایع استفاده کنند.

وی افزود: شبکه انرژی کشور به شدت تحت فشار است و این فشار می‌طلبد که مردم همکاری کنند تا نه در بخش گاز نه در برق قطعی داشته باشیم.

جولایی گفت: ما تقریبا در کلانشهرها مازوت استفاده نمی‌کنیم و سعی‌مان بر این است که سوخت گاز را به نیروگاه‌هایی بفرستیم که سیکل ترکیبی باشند و ظرفیت و راندمان بیشتری داشه باشند که بتوانند تولید برق را بیشتر انجام دهند و در نقاطی که در نزدیکی کلانشهرها هستند، ما بتوانیم گاز یا نفت‌گاز که آلودگی کمتری دارد را استفاده کنیم.

جولایی تاکید کرد: درست است که ما اولین کشور ذخایر گازی دنیا هستیم، اما این دلیل نمی‌شود هر جوری که دوست داریم از گاز استفاده کنیم و انرژی کشور ا اینگونه به چالش بکشیم البته این امر مربوط به امسال نیست و سال‌های بعد ممکن است این وضعیت پیچیده‌تر شودلذا مصرف انرژی باید در داخل کشور کنترل شود.

کد خبر: ۶۶٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha