۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
ضربات دولت به صنعت فولاد با قیمت گذاری دستوری
نائب رییس انجمن تولید کنندگان فولاد در گفتگو با بازار مطرح کرد

ضربات دولت به صنعت فولاد با قیمت گذاری دستوری

احرامیان، نائب رییس انجمن تولید کنندگان فولاد، گفت: با دخالت های دولت در صنعت فولاد امکان دارد سرمایه گذاری در این عرصه متوقف شود و با توقف سرمایه گذاری ها مشکلات این صنعت بیشتر از گذشته شده و امکان پیشرفت صعنت فولاد ایران میسر نخواهد بود.

سجاد صفری؛ بازار: «بهادر احرامیان» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر، صنعت فولاد کشور با چه کم و کاستی هایی روبرو است و برای رفع این مشکلات، نیاز است که دولت چه اقداماتی را انجام بدهد؟ اظهار داشت: صنعت فولاد کشور با مشکلات عدیده ای روبرو است ولی در حال حاضر، قیمت گذاری دستوری دولت در خصوص صنعت فولاد کشور از مهمترین مشکلات موجود در این عرصه است.
وی افزود: دولت با قیمت گذاری دستوری و اینکه در تلاش است که قیمت فولاد را در یک بازه قیمتی نگه دارد به صنعت فولاد کشور ضربه، وارد می کند.
وی تصریح کرد: دولت با قیمت گذاری دستوری در صنعت فولاد کشور سعی دارد که از این طریق از مصرف کنندگان محصولات فولادی حمایت کند ولی این روش دولت، علاوه بر اینکه در راستای حمایت از مصرف کنندگان نیست بلکه به تولیدکنندگان صنعت فولاد کشور نیز، صدمه می رساند.

صنعت فولاد تابع قیمت جهانی است
نائب رییس انجمن تولید کنندگان فولاد در پاسخ به این پرسش که قیمت واقعی فولاد چقدر است و آیا با قیمت گذاری های دستوری و شیوه نامه تامین زنجیره فولاد کشور آیا امکان دارد که قیمت محصولات فولادی به زیر ۱۰ هزار تومان که مسوولان وعده آن را می دهند برسد؟ به بازار، گفت: فرض بر اینکه قیمت یک کیلو فولاد به زیر ۱۰ هزار تومان برسد ولی چون ارزش آن حفظ نشده، بنابراین در این صنعت بازار سیاه بوجود خواهد آمد.
احرامیان اظهار داشت: از وقتی که شاهد قیمت گذاری های دستوری دولت بر صنعت فولاد هستیم قیمت جهانی فولاد حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است و صنعت فولاد ایران نیز تابع قیمت جهانی خواهد بود و با افزایش قیمت جهانی فولاد قیمت آن در کشور افزایش خواهد یافت و با کاهش قیمت جهانی فولاد قیمت آن در ایران نیز کاهش خواهد یافت.

برای اینکه پی ببریم در صنعت فولاد کشور قاچاق اتفاق می افتد بایستی به آمار توجه شود

آمار تولید فولاد جای بررسی دارد
نائب رییس انجمن تولید کنندگان فولاد در پاسخ به این پرسش که آیا در صنعت فولاد کشور قاچاق رخ می دهد؟ به بازار، گفت: برای اینکه پی ببریم در صنعت فولاد کشور قاچاق اتفاق می افتد بایستی به آمار توجه شود.
احرامیان اظهار داشت: به نظر بنده، آمار مربوط به تولید فولاد جای بررسی دارد و هر ساله به میزان تولید شمس فولادی در کارخانجات تولید فولاد کشور اضافه می شود و جای سوال است که آیا این افزایش تولید وجود دارد یا اینکه از مسیر دیگری از چرخه تولید خارج می شود؟!
وی تصریح کرد: آنچه که مسلم است این است که هر ساله به موجودی شمش فولادی کارخانجات اضافه می شود و اینکه دارد چه اتفاقی در این زمینه می افتد باید مورد بررسی قرار بگیرد.

با توجه به شرایط موجود و دخالت های دولت در صنعت فولاد کشور به نظر می رسد که سرمایه گذاری ها در این عرصه متوقف شود

آینده صنعت فولاد در اما و اگر
نائب رییس انجمن تولید کنندگان فولاد در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آینده صنعت فولاد کشور چگونه خواهد بود و آیا این صنعت قادر خواهد بود که رتبه جهانی خود را ارتقاء بدهد؟ به بازار، گفت: با این شرایطی که بر صنعت فولاد کشور حاکم است؛ بعید به نظر می رسد که آینده این صنعت بهتر از اکنون شود.
احرامیان اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و دخالت های دولت در صنعت فولاد کشور به نظر می رسد که سرمایه گذاری ها در این عرصه متوقف شود.
وی در پایان، گفت: با توقف سرمایه گذاری ها در صنعت فولاد کشور مشکلات موجود بر این صنعت بیشتر از گذشته خواهد شد و امکان پیشرفت و دستیابی صنعت فولاد ایران به رتبه های بهتر در تولید فولاد در جهان میسر نخواهد شد و باید منتظر ماند و آینده این صنعت را دید.

کد خبر: ۶۵٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha