۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
توسعه کشور در گرو سهولت در انجام کسب و کار
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

توسعه کشور در گرو سهولت در انجام کسب و کار

میرزایی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: حکمرانی مناسب و سهولت در انجام کسب و کار، مسائلی هستند که برای بالا بردن عملکرد نهادی و بالا بردن سطح رقابت در توسعه کشور باید در نظر گرفته شوند.

به گزارش بازار؛ «حجت اله میرزایی» در چهارمین روز و اختامیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی با تقدیر از سازمان مدیریت صنعتی و مدیرعامل این سازمان به خاطر برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی با وجود شرایط خاص کرونا به ابعاد فرا مرزی و حضور اندیشمندان بین المللی در این کنفرانس اشاره کرد.
 وی افزود: موضوع سرمایه انسانی و عملکرد نهادی، رابطه این دو رابطه ای دو سویه و تنگاتنگ است.
میرزایی تصریح کرد: کشور در شاخص هایی همچون شاخص توسعه انسانی که شامل سرمایه گذاری در سه مولفه دانش، سلامت و رشد سرانه درآمد ملی است در سه دهه گذشته، توفیق چشمگیری داشته است.
وی گفت: کشور در بهبود سلامت بارها مورد تقدیر جهانی قرار گرفته است و همچنین در ارتقاء سواد عمومی و سواد عالی، عملکرد بالایی داشته و توفیق کسب کرده است.
میرزایی تاکید کرد: اکنون باید تمرکز بر عملکرد سرمایه انسانی و بهره وری و نوآوری آن باشد که لازمه آن ارتقاء عملکرد نهادی است.
وی در ادامه، بیان کرد: در شاخص هایی مختلف مانند رفاه لگاتوم، رقابت پذیری، حقوق مالکیت و شاخص فساد، نیاز به ارتقاء عملکرد منابع انسانی است؛ جایی که به خلاقیت و نوآوری باز می گردد.

جذب سرمایه در کسب و کارها حائز اهمیت است
میرزایی اظهار داشت: محدودیت جذب نوآوری ناشی از محدودیت به مرزها است و تا زمانی که وارد رقابت جهانی نشویم امکان بازی فعال در این زمینه را نخواهیم داشت. با ارتقاء شاخص های عملکرد انسانی در آینده می توانیم امیدوار باشیم در سلسله مراتب رقابت پذیری جهانی در سطوح بالا قرار خواهیم گرفت؛ همان گونه که اکنون در گستره بازار و سلامت، جایگاه خوبی داریم.
وی افزود: حکمرانی مناسب و سهولت در انجام کسب و کار، مسائلی هستند که برای بالا بردن عملکرد نهادی و بالا بردن سطح رقابت در توسعه کشور باید در نظر گرفته شوند.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صعودی شدن شاخص انباشت سرمایه از طریق رقابت با کشورهای منطقه و فرامنطقه ای در جذب سرمایه را حائز اهمیت خواند و رشد سرمایه کنونی را وابسته به رشد جمعیت، رشد نیروی کار و افزایش ماشین آلات دانست.
میرزایی گفت: براساس سرشماری سال ۹۷ بنگاه های صنعتی، متوسط سطح سواد ۱۲ سال است که با ارتقاء سطح سواد این بنگاه ها به عنوان ظرفیت پایه بهبود عملکرد می توان به خلاقیت و در نتیجه نوسازی صنعتی و ارتقاء تکنولوژی با وجود شرایط افزایش نرخ ارز و تحریم دست یافت.
وی افزود: با طراحی نظام انگیزشی، فراتر از پاداش های آخر سال و ماه و در نظر گرفتن پاداش برای کار مولد، صداقت، تعهد و تعلق سازمانی و تعمیم آن به سطح ملی می توان عملکرد را بالا برد.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، گفت: یکی از کارهای بزرگی که سازمان مدیریت صنعتی انجام می دهد "مسابقه بزرگ" صد شرکت برتر است؛ جایی که می تواند نوآوری و شفافیت را به یک مسابقه بزرگ ملی تبدیل کند.

کد خبر: ۶۵٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha