۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
توان تولید سالانه ۳ هزار دستگاه اتوبوس را داریم
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

توان تولید سالانه ۳ هزار دستگاه اتوبوس را داریم

سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: از کل ظرفیت تجاری در زیرمجموعه‌های سایپا، سالانه تولید ۳ هزار دستگاه اتوبوس است، اما اگر نیاز وزارت کشور بیش از این میزان باشد آمادگی داریم نیازمندی‌ها را تامین کنیم.

به گزارش بازار، جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم که با حضور آقایان جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و مسلم خانی مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی شهری کشور برگزار شد، گفت: خودروسازی زامیاد و سایپا دیزل از مجموعه گروه صنعتی سایپا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ هزار دستگاه وانت، ۵۰۰ دستگاه خودروی نیمه سنگین و ۴۰۰ دستگاه خودروی سنگین تولید کردند علاوه بر این آمادگی داریم هر سه مدل اتوبوس‌های دیزلی، گازسوز و برقی را نیز به سرعت تولید کنیم.

وی افزود: ظرفیت تولید خودروهای تجاری در مجموعه‌های سایپا دیزل و زامیاد سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه و شامل وانت، کامیون، کشنده، مینی بوس و اتوبوس است که آمادگی داریم بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور به خودروهای تجاری را تامین کنیم، حتی اگر لازم شد مجموعه ایران کاوه را هم در تولید اتوبوس فعال خواهیم کرد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: از کل ظرفیت تجاری در زیرمجموعه‌های سایپا، سالانه تولید ۳ هزار دستگاه اتوبوس است، اما اگر نیاز وزارت کشور بیش از این میزان باشد آمادگی داریم نیازمندی‌ها را تامین کنیم.

سلیمانی به تفاهم نامه امروز اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را تامین کنیم، اما می‌توانیم این قول را بدهیم که در کمترین زمان این اتوبوس‌ها را تحویل دهیم. البته ۲۰ درصد را به صورت سی بی یو، وارد و ۸۰ درصد دیگر را با داخلی سازی بیش از ۵۰ درصدی تولید خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس توافق انجام شده تا ابتدای سال آینده می‌توانیم ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را تحویل دهیم، به شرط اینکه قرارداد نهایی آن منعقد و اجرایی شود.

سلیمانی همچنین گفت: در بحث خودروهای تجاری به زودی وانت سه محوره جدید را رونمایی خواهیم کرد، ضمن اینکه مینی بوس جدید را در دو مدل دیزلی و گازسوز طراحی کردیم که به زودی تولید آن آغاز می‌شود.

جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور نیز در این مراسم گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع بسیار مهمی است که وزارت کشور با جدیت به آن ورود کرده است و می‌خواهد با استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی، نوسازی ناوگان فرسوده کشور را دنبال کند.

وی با بیان اینکه تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه مردم و دولت است، افزود: در سال‌های گذشته در متحول سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور توفیقی نداشتیم و باید این امر اصلاح شود تا مردم با شرایط بهتری بتوانند از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور افزود: طی برنامه‌ای که دولت در نظر گرفته، قرار شده ۵ هزار دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اضافه شود لذا در اولین گام قرار است گروه خودروسازی سایپا ۱۰۰۰ دستگاه آن را تامین کند به طور قطع اگر این مجموعه آمادگی داشته باشد می‌توان این تعداد را افزایش داد.

وی گفت: تحریم باعث شد که روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با سرعت دنبال نشود، از این رو با تفاهم نامه جدید امیدواریم که نوسازی با جدیت پیگیری شود تا در سال جاری بخش قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل نوسازی شود؛ یعنی همه سعی ما باید این باشد که تعهدات طرفین به موقع اجرا شود.

کد خبر: ۶۵٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha