۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور

ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملاً مدیریت و مهار شده است.

به گزارش بازار، علی اصغری ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی در حاشیه بازدید از تالاب میقان اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال در ۱۴ نقطه مربوط به حیات وحش و طیور روستایی و دو مزرعه صنعتی گزارش شده است.

وی افزود: هم‌اکنون این بیماری در کشور کاملاً مدیریت و مهار شده و مزارع مرغ تخم‌گذار با بیشترین ظرفیت به تولید اشتغال دارند و مشکلی از نظر پرورش مرغ تخم‌گذار در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: عملیات مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب ۲۵ هزار هکتاری میقان اراک به پایان رسیده و عملیات مختومه شدن در این تالاب تا یک ماه دیگر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: البته ویروس آنفلوانزای پرندگان اکنون در این منطقه وجود دارد و بر اساس عملیات رصد و پایش و مهار ویروس از تالاب بیرون نرفته است.

ماکنعلی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار اداره کل محیط زیست و ستاد بحران استان مرکزی از بیست و هشتم آبان ماه سال جاری تاکنون، بالغ بر هزار و ۲۶۰ قطعه پرنده مهاجر که در این تالاب زمستان‌گذری می‌کردند، تلف شده و تمام پرندگان تلف شده به‌نحو مطلوب جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

کد خبر: ۶۵٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha