۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان طی ۳ سال
استاندار همدان خبر داد:

احداث ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان طی ۳ سال

همدان - استاندار همدان گفت: بر اساس سند راهبردی توسعه ۲۱۰هکتار گلخانه در استان همدان طی سه سال اجرا می شود

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید سعید شاهرخی بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه برنامه سفر به شهرستان کبودرآهنگ که به اتفاق حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده معین مردم شهرستان کبودرآهنگ در مجلس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان، فرماندار و رئیس بنیاد مسکن استان همدان برگزار شد از طرح مسکن محرومین روستای «حاتم آباد» شهرستان کبودرآهنگ بازدید کرد .

این طرح شامل احداث دوهزار واحد مسکن روستایی است که تابستان امسال با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلنگ زنی شد و هم اکنون با پیشرفت قابل قبولی در دست اقدام است.

همکاری بخش خصوصی در اجرای گلخانه های استان همدان قابل تقدیر است

استاندار همدان همچنین در ادامه مجتمع ۲۰هکتاری گلخانه «کوریجان» را کلنگ زنی کرد و گفت: همکاری بخش خصوصی در اجرای گلخانه های استان همدان قابل تقدیر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه بر اساس سند راهبردی توسعه استان همدان ۲۱۰هکتار گلخانه در این استان طی سه سال اجرا می شود، گفت: وسعت گلخانه های همدان از ۱۰۷ هکتار به ۱۷۴ هکتار رسیده و امروز روستای «کوریجان» به عنوان روستای پایلوت و نمونه معرفی می شود ضمن اینکه استان همدان به عنوان استان پایلوت کشت های گلخانه ای کشور معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امروز و در این مراسم گلخانه ۲۰ هکتاری میرزایی در روستای «کوریجان» کلنگ زنی شد؛ ادامه داد: هم اکنون ۵۰ هکتار گلخانه در این روستا فعال است.

صدور اخذ مجوز سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد تومانی سدگرین نهاوند
شاهرخی همچنین از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور و صدور مجوز ماده ۵۶ طرح سدگرین نهاوند خبر داد و گفت: مجوز ماده ۵۶ این پروژه با ۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از طرف دولت تدبیر و امید صادر شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه به زودی ادامه عملیات اجرایی پروژه سد گرین نهاوند به صورت ویژه شروع می شود، گفت: احداث چند سد در استان همدان در دست اقدام است.

شاهرخی گفت: این اقدام دولت با پیگیریهای زیاد به سرانجام رسیده و کمک بزرگی در راستای خدمت به مردم شهرستان نهاوند بوده است.

فرماندار نهاوند نیز عنوان کرد: انتظار ۱۵ ساله و آرزوی دیرین مردم نهاوند به ثمر رسید.

مرادناصری گفت: پروژه سدگرین طی نامه‌ای با امضای رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار شد و در ردیف بودجه ملی قرار گرفت.


 

کد خبر: ۶۵٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha