۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک (+لیست کامل)

هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک (+لیست کامل)

اگر بخواهیم به طور ساده این گلخانه را معرفی کنید این گلخانه جایی است که به شما امکان کشت و پرورش محصولات در آب را می دهد.

به گزارش بازار، یکی از پر استفاده ترین گلخانه هایی که امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است بدون شک گلخانه هیدروپونیک می باشد که با مزایای فراوانی که دارد بدون شک می تواند یک انتخاب ایده آل برای کشت محصولات با کیفیت باشد. اگر به دنبال ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری می باشید بدون شک در زمینه کشت گل و گیاه به طور حرفه ای عمل می کنید و از این رو کسب اطلاعات در خصوص هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. 

ما در ادامه هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک را به طور کامل برای شما شرح می دهیم و لیست کامل آن را در اختیارتان قرار می دهیم.

گلخانه هیدروپونیک چیست ؟ 

اگر بخواهیم به طور ساده این گلخانه را معرفی کنید این گلخانه جایی است که به شما امکان کشت و پرورش محصولات در آب را می دهد. پرورش این محصولات در آب از مزایا زیاددی برخوردار می باشد که بدون شک شمایی که به دنبال  هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک می باشید از آن مطلع هستید.

تمامی اطلاعاتی که شما در خصوص ساخت گلخانه هیدروپونیک باید بدانید در لینک رو به رو برای شما جمع آوری شده است : همه چیز درباره گلخانه هیدروپونیک

همچنین در ادامه نیز به سادگی هزینه ساخت این گلخانه را برآورد نمایید.

هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک

ابتدا باید بدانید سیستم هیدروپونیک از انواع مختلفی برخوردار می باشد که هر کدام از قیمت مخصوص به خود برخوردار می باشند. همچنین تجهیزاتی که شما برای گلخانه هیدروپونیک خریداری می کنید بر اساس برند و کشور تولید کننده آن ها از قیمت مختلفی برخوردار می باشد که ما نمی توانیم به طور دقیق آن ها را بیان کنیم. اما در ادامه تجهیزاتی که باید برای ساخت این گلخانه در نظر بگیرید و البته هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک را به طور تقریبی بیان می کنیم که شما بر اساس انتخاب خود میزان دقیق آن را معین می کنید.

هزینه احداث گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک (+لیست کامل)

برای تعیین هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک ابتدا شما باید مواردی که در احداث و بر پا کردن یک محیط گلخانه ای می باشد را شناسایی کنید که به این شرح می باشد : 

هزینه خرید زمین :

بر اساس شهر و محلی که قصد تاسیس گلخانه در آن را دارید بدون شک هزینه ساخت گلخانه نیز بیشتر می باشد. اگر از پیش زمین دار می باشد که این هزینه محاسبه نمی شود اما اگر قصد خرید زمین را دارید باید بدانید که وسعت زمین باید بیشتر از ۱۰۰۰ متر باشد که این برای مدیریت گلخانه نیاز می باشد.

هزینه دیوار کشی گلخانه : 

از مهم ترین ویژگی های گلخانه هزینه مربوط به دیوار کشی آن می باشد. در هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک هزینه دیوار کشی باید بر اساس مدل مورد نظر شما متفاوت باید. اگر قصد  ساخت گلخانه ای شیشه ای را دارید باید از ۱ الی ۲ میلیون به ازای هر متر مربع هزینه دیوار کشی را در نظر داشته باشید. البته دیوار های معمولی تری نیز می باشد که هزینه آن از متری ۲۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان می باشد.

خوب است بدانید که اگر در محیط پر نوری زندگی می کنید استفاده از دیوار های شیشه ای می تواند هزینه خرید نور مصنوعی را کاهش دهد.

هزینه تاسیس سیستم آبیاری 

همانطور که گفتیم گلخانه هیدروپونیک یک گلخانه آبی می باشد پس باید سیستم آب رسانی مناسب تعبیه شود که در هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک تاثیر زیادی دارد. معمولا برای سیستم آبیاری گلخانه از لوله گالوانیزه گرم استفاده می شود که هزینه خرید آن از هر شاخه ۶۰ هزار تومان شروع می شود. البته بدیهی است که در لوله های با کیفیت تر قیمت خرید نیز بیشتر می باشد. 

همچنین باید هزینه نصاب لوله ها و خرید تجهیزات مربوط به نصب مانند اتصالات را نیز در نظر بگیرید که بر اساس سفارش شما از قیمت های مختلفی برخوردار می باشد.

هزینه ساخت گلخانه 1000 متری هیدروپونیک

هزینه تجهیزات گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک

  1. خرید سیستم گرمایشی : برای گرم کردن محیط ۱۰۰۰ متری گلخانه هیدروپونیک باید از سیستم گرما تاب استفاده کنید که خرید هر دستگاه آن نزدیک به ۲۵ میلیون تومان می باشد. البته بسته به ظرفیت سیستم تعدادی که مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت است.
  2. سیستم سرمایش : نباید فراموش کنید که در فصول گرم سال نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی می باشد که به ازای هر ۲۰۰ متر نزدیک به ۲۰ میلیون بر آورد می شود و شما برای هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک باید نزدیک به ۱۰۰ میلیون و حتی بیشتر هزینه در نظر بگیرید.
  3. هزینه خرید نور مصنوعی : نور مصنوعی بر اساس نیاز گیاهان شما از هزینه متفاوتی برخوردار می باشد از این رو نمی توان در مورد آن اظهار نظر دقیق کرد.
  4. مه پاش : از آنجایی که وسعت این گلخانه زیاد می باشد و از سقف بلند تری نیز استفاده می شود از این رو شما باید دستگاه های قوی تری استفاده کنید که بدون شک بیشتر از ۸۰ میلیون باید برای هر دستگاه در نظر بگیرید. 
  5. شیدینگ و سایه بان : اگر می خواهید گلخانه شما و گل هایتان سالم بمانند در بر آورد هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک حتما باید قیمت سایه بان را نیز در نظر بگیرید که نزدیک به ۵۰ میلیون برآورد می شود.
  6. سیستم آبیاری و اتوماسیون : این سیستم به دو صورت دستی و اتوماتیک می باشد که هرچند سیستم دستی اسان تر می باشد اما سیستم اتوماتیک برای گلخانه ۱۰۰۰ متری راحت تر است چرا که کنترل آن در این وسعت بزرگ به صورت دستی دشوار و سخت می باشد.
  7. فراموش نکنید که هزینه ساخت تاسیسات برقی ، نصب این تجهیزات و ... نیز باید محاسبه شود. 
  8. با این وجود هرچند هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک از هر گلخانه دیگری می تواند بیشتر داشته باشد اما به علت سود دهی اقتصادی که دارد بدون شک صرفه اقتصادی چند برابری نسبت به سایر گلخانه ها دارد. 

هزینه خرید موارد زیر را فراموش نکنید : 

  1. خرید بذر 
  2. خرید کود های مناسب گیاه 
  3. خرید گلدان های مخصوص کشت هیدروپونیک 
  4. آفت کش ها
  5. خرید پایه های مربوط به گلدان
  6. خرید پمپ مربوط به سیستم هیدروپونیک 
  7. و...

خوب است بدانید از طریق لینکی که در ابتدای این صفحه برای شما قرار داده ایم خرید انواع موارد فوق امکان پذیر است. همچنین امکان مشاوره رایگان نیز برای شما میسر می باشد. که می توانید از آن بهره مند شوید. 

هزینه ساخت گلخانه 1000 متری هیدروپونیک

برآورد هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک

ما فوقا سعی داشتیم تا هزینه ساخت این گلخانه را برای شما مشخص کنیم اما فراموش نکنید که در آخر موارد زیر تاثیر زیادی در تعیین هزینه های شما دارد :

  • نوع گل مورد پرورش : معمولا برخی از بذر ها گران تر از برخی دیگر می باشند. همچنین گل مورد نظر شما هر کدام به میزان متفاوتی از آب ، کود و نور نیاز دارند که در هزینه های شما تاثیر زیادی دارد.
  • مکان قرار گیری گلخانه : اگر محیط شما با نوع گلی که میخواهید پرورش دهید تناسب داشته باشد در این صورت تجهیزاتی که برای سازگاری محیط با گل ها در نظر گرفته می شود نیز کمتر است و بر عکس. از این رو پیشنهاد می کنیم که حتما در محیط مناسب با گل مورد نظر خود این گلخانه را تاسیس کنید.
  • میزان مجهز بودن آن : برخی از تجهیزات صرفا برای ساده تر کردن اداره این گلخانه می باشد. از این رو اگر نیروی کافی دارید می توانید از برخی از این تجهیزات صرفه نیز کنید.
  • نوع سازه و دیوار کشی : برخی از سازه ها نیاز به استفاده از تجهیزاتی مانند نور مصنوعی را کمتر می کنند از این رو پیشنهاد می شود که در ساخت سازه از جنس مناسب برای گل و گیاه مورد نظر خود استفاده کنید که هزینه های جانبی شما کمتر شود. همچنین دیواره های با کیفیت تر هزینه ها مربوط به تعمیرات را کاهش می دهند. 

ما در این مطلب سعی کردیم تا تمامی هزینه ساخت گلخانه ۱۰۰۰ متری هیدروپونیک را برای شما مشخص کنیم که امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha