۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
آینده غذایی کشور با خطرات جدی روبرو شده است
اولین تولیدکننده برنج گلخانه ای در کشور:

آینده غذایی کشور با خطرات جدی روبرو شده است

ساری- آقاگل زاده، اولین تولیدکننده برنج گلخانه ای در کشور گفت: وضعیت نابسامان فروش برنج و مرکبات و واردات بیش از نیاز، آینده غذایی کشور را با خطرات جدی روبرو کرده است.

علیرضا آقاگل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار سبت به عواقب عدم توجه کافی به مسئله کشاورزی در کشور هشدار داد و گفت: متاسفانه با توجه به کوچک شدن زمین های کشاورزی، بالا رفتن هزینه تولید در این امر(کود، سم، ادوات) و مشکلات در فروش و عرضه این محصولات، عملا تولید در این حوزه مقرون به صرفه نبوده و آینده غذایی ایران را در معرض خطر قرار داده است.

نخستین تولیدکننده برنج گلخانه‌ ای در کشور، افزود: شمال کشور به ویژه مازندران قطب تولید برنج و مرکبات است اما متاسفانه وضعیت نابسامان فروش برنج و مرکبات تولید داخلی در دو سال اخیر و واردات بیش از نیاز برنج خارجی، آینده غذایی ما را با خطرات جدی در این زمینه مواجه کرده است.

عضو استاندارد ملی برنج کشور و مولف کتاب تناوب زراعی در ایران خواستار عزم ملی و سامان بخشی به حوزه برنج و مرکبات شد و تاکید کرد: به صرفه نبودن تولید، موجب شتاب بخشی به تغییر کاربری و فروش زمین همراه با کاهش اشتیاق به تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج و مرکبات شده است و باید یک برنامه مدون و عزم ملی و تدبیر مناسب برای حل این مشکل اندیشیده شود.

سالانه یک میلیون تن برنج در مازندران تولید می شود و معادل همین میزان نیز واردات این محصول صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha