۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
تناسب مهارت و نیاز بازار وجود ندارد/ ایجاد شکاف مهارتی در کشور
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای:

تناسب مهارت و نیاز بازار وجود ندارد/ ایجاد شکاف مهارتی در کشور

سمنان- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه امروز مشکل ما عدم تناسب بین مهارت و نیاز بازار در زمینه اشتغال است، گفت: این امر سبب بروز یک شکاف در سطح کشور شده که باید آن را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اوسط هاشمی ظهر چهارشنبه در نشست  شورای مهارت استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه فقدان تناسب مهارت و نیاز بازار مشکل و مسئله اصلی امروز اقتصاد حوزه اشتغال است، ابراز کرد: باید این فاصله بین بازار و مهارت کاهش یابد.

وی با بیان اینکه فقدان تناسب مذکور موجب ایجاد شکاف مهارتی می‌شود، افزود: ایجاد مرکز رصدخانه مهارت یکی از مهمترین اقداماتی است که در راستای رفع این مشکل می توان انجام داد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در ادامه و با تاکید بر اینکه محور اصلی اسناد راهبری استان سمنان باید بخش خصوصی و اصناف باشد، تاکید کرد: ظرفیت های بسیاری خوبی در این استان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به اشتغال‌زایی در حوزه معدن و صنعت اشاره کرد.

اوسط هاشمی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و  نظام مهندسی استان سمنان و دیگر نهادهایی از این دست می توانند ظرفیت‌های بسیار خوبی برای راهبردهای حوزه مهارت و اشتغال استان باشند، بیان داشت: اشتغال بر پایه مهارت می‌بایست در اولویت کاری همه ارگان‌ها باشد.

وی از تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد به عنوان محور توسعه و مزیت اصلی عنوان کرد و گفت: تنها سالانه ۲۰ میلیون زائر رضوی از این استان تردد می کنند که این ظرفیتی بسیار غنی و بزرگ است که استفاده از آن در راستای اشتغال می تواند ثمرات بسیاری داشته باشد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه هدایت، راهبری و سرمایه ‌ملی رکن اصلی توسعه است، ابراز داشت: اگر امروز صندلی های دانشگاه‌ها خالی است نشان می‌دهد که ما نتوانسته‌ایم بر اساس مهارت و آموزش اشتغال ایجاد کنیم و لذا باید دانشگاه به سمت ارائه رشته‌های کاربردی و مهارتی حرکت کنند.

اوسط هاشمی با بیان اینکه مهارت، راه توسعه، اشتغال و رفع بیکاری است، بیان کرد: بازنگری در نگرش‌ها نسبت به مهارت امری جدی در راستای ارتقای اشتغال کشور در سایه مهارت است.

کد خبر: ۶۵٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha