۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
 دروازه های تجارت آزاد با اوراسیا درحال بازگشایی است
معاون دیپلماسی امور اقتصادی وزارت امور خارجه:

دروازه های تجارت آزاد با اوراسیا درحال بازگشایی است

ساری- معاون دپیلماسی امور اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران در یک قدمی تجارت آزاد با اوراسیا است و دروازه های این بازار در حال بازگشایی است، گفت: باید به صادرات توجه ویژه کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رسول مهاجر بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی در سالن استانداری مازندران با اشاره به در یک قدمی تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا قرار داریم و مذاکرات برای اعمال تعرفه آزاد تجاری در حال انجام است، افزود: تحقق این مسئله میزان صادرات را رشد چشمگیری خواهد بخشد.

وی با بیان اینکه اسناد تعرفه آزاد را با کشورهای اوراسیا و دیگران در حال پیگیری هستیم، تعرفه ترجیهی اوراسیا را از تجربه های موفق طی یکسال گذشته دانست و گفت: طی یکماه پیش سران اوراسیا مصوب کردند که مذاکرات تعرفه آزاد تجاری با جمهوری اسلامی ایران را آغاز کنند.

مهاجر با بیان اینکه مذاکرات با کشورهای اوراسیا درباره تعرفه آزاد از آبان ماه شروع شده است، گفت: ما به سمت تعرفه آزاد با کشورهای اوراسیا در حال پیش رفتن هستیم.

معاون اموراقتصادی وزارت خارجه با اشاره به همسایگی مازندران با کشورهای عضو اوراسیا یادآور شد: باید به سمتی برویم که کشور ما با تعرفه های ترجیهی و آزاد مراودات تجاری خود را با کشورهای مختلف انجام دهد.

وی افزود: وقتی کشورها موانعی را برای تعرفه قرار می دهند ما باید به سمت تعرفه آزاد پیش رویم زیرا این مسئله سبب رشد تولیدات خواهد شد.

وی با اظهار اینکه مازندران دست برتر و رتبه اول را در برخی از تولیدات از جمله برنج و مرکبات دارد، گفت: همه این محصولات را با تعرفه ترجیهی و آزاد می توانیم به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر کنیم.

مهاجر با اشاره به همسایگی مازندران با روسیه گفت: طی یکسال گذشته ۸۰ تا ۹۰ درصد صادرات به روسیه محصولات کشاورزی بوده است و باید از ظرفیت تعرفه ترجیهی و آزاد بهره گیریم و تولیدکنندگان باید به استانداردهای کشورهای اوراسیا توجه ویژه کنند.

معاون امور اقتصادی وزارت امور خارجه رفع موانع فراروی صادرات را از جمله برنامه های وزارت امور خارجه دانست و گفت: باید محصولات با تعرفه های کمتر و آسان تر روانه بازارهای خارجی شود.

کد خبر: ۶۵٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha