۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، اکبر فتحی گفت: باید با نگاه واقع بینانه و فنی به چالش‌ها و مشکلات بخش کشاورزی استان نگریست، چراکه نگاه حقوقی و خشک در کشاورزی جوابگو نبوده و نمی‌تواند گره‌گشا و کارساز باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با چاه‌های کشاورزی موجود در سطح استان و اهمیت ارتقاء راندمان آبیاری در امر کشاورزی، گفت: انتقال آب چاه‌ها از طریق لوله‌گذاری در راستای کاهش هدررفت آبیاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که طراحی پروژه کم فشار در روستاهای فرگوش و اسفستان شهرستان سراب با رعایت میزان آب تخصیصی سطحی و زیرزمینی صورت گرفته است گفت: لذا تعارضی بین منابع آب و اراضی تحت پوشش وجود ندارد.

فتحی در ارتباط با اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی با اشاره به برنامه سازگاری با کم آبی، تاکید کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری در راستای عملیاتی کردن برنامه سازگاری با کم آبی برای صرفه‌جویی در منابع آبی مورد نیاز برای امر کشاورزی اجتناب‌ناپذیر و قطعی است و باید همکاری های لازم در این خصوص با سازمان آب منطقه‌ای استان اعمال شود.

کد خبر: ۶۵٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha