۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
برقی ها در راس خودروهای ۲۰۲۰| نروژی ها رکورد زدند

برقی ها در راس خودروهای ۲۰۲۰| نروژی ها رکورد زدند

نروژ به عنوان تولید کننده نفت در تلاش برای تبدیل شدن به اولین کشوری است که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۲۵ پایان می‌دهد.

بازار: گروه خودرو: خودروهای برقی فروخته شده در کشور نروژ، ۵۴.۳ درصد از کل خودروهای عرضه شده را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌دهند. این حجم از فروش یک رکورد جهانی بوده که از سهم ۴۲.۴ درصدی سال ۲۰۱۹ به میزان مذکور رشد داشته است.

فروش خودروهای الکتریکی در نروژ از خودروهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی پیشی گرفته است. آمارهای منتشر شده در روز سه شنبه نشان می‌دهد، خودروهای آلمانی به ویژه فولکس واگن رقیب جدی و جایگزین محصولات تسلا به عنوان بهترین تولید کننده خودروهای الکتریکی در این کشور شده است.

نروژ به عنوان تولید کننده نفت در تلاش برای تبدیل شدن به اولین کشوری است که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۲۵ پایان می‌دهد. این کشور برای توسعه خودروهای الکتریکی طرح معافیت از مالیات را به عنوان مشوق برای فروش بیشتر اعمال کردند.

این سیاست بازار خودروی نروژ را به آزمایشگاهی برای خودروسازانی تبدیل کرده که دنبال راهی برای توسعه خودروهای الکتریکی یا خودروهای بدون موتور احتراق داخلی هستند. از این رو بندها و مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی همواره در لیست پر فروش ترین محصولات در طی سال های اخیر این کشور بوده است

این سیاست، بازار خودروی نروژ را به آزمایشگاهی برای خودروسازانی تبدیل کرده که دنبال راهی برای توسعه خودروهای الکتریکی یا خودروهای بدون موتور احتراق داخلی هستند. از این رو بندها و مدل‌های جدید خودروهای الکتریکی همواره در لیست پر فروش ترین محصولات در طی سال های اخیر این کشور بوده است.

فولکس واگن و آئودی با محصولات الکتریکی خود به ویژه ای-ترون، رتبه نخست فروش در نروژ را در سال ۲۰۲۰ از آن خود کردند. این درحالی است که تسلا با مدل ۳ در مقام دوم فروش خودرو قرار گرفت. تحلیلگران صنعت خودرو و فروشندگان خودرو این کشور معتقد هستند، عرضه مدل های الکتریکی در سال ۲۰۲۱ در بازار این کشور افزایش خواهد یافت.

کریستینابو، رئیس انجمن خودروهای برقی نروژ، گفت: پیش بینی اولیه ما این است که خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۱ از ۶۵ درصد بازار عبور کند. اگر این سیاست را مدیریت کنیم، هدف فروش خودروهای با آلایندگی صفر در سال ۲۰۲۵ امکان پذیر خواهد بود.

خودروهای که امسال به بازار نروژ راه خواهند یافت، شامل تسلا مدل وای، اس یو وی برقی فورد، ب ام و و فولکس واگن است. گفتنی است که فروش مرسدس بنز، کیا، پژو، اوپل، سیتروئن، دی اس، اسمارت و... و. ۷۰ درصد از محصولاتشان در سال ۲۰۲۱ برای نروژ الکتریکی خواهد بود.

کد خبر: ۶۵٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha