۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان همدان/ مشترکان صرفه جویی کنند
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان عنوان کرد:

افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان همدان/ مشترکان صرفه جویی کنند

همدان - فیاض؛ مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان همدان خبر داد و گفت: مصرف گاز در ایام پیک فصل سرد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

عبدالله فیاض در گفتگو با خبرنگار بازار از افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز در ایام پیک مصرف فصل سرد امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مصارف خانگی خبر داد و گفت: مشترکین گاز خانگی باید رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی را مدنظر قرار دهند.

وی این امر را ضامن جریان گاز طبیعی در تمام خطوط گازرسانی و برای تمامی مشترکین گاز از جمله مشترکین صنعتی عنوان کرد و گفت: مشترکان گاز استان همدان در صورت مصرف ماهانه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب مشمول بخشودگی کامل بهای گاز می شوند.

اجرای طرح بخشودگی بهای گاز خانوارهای کم مصرف
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اجرای طرح بخشودگی بهای گاز خانوارهای کم مصرف از آغاز زمستان گفت: گاز مصرفی این دسته مشترکان، رایگان و با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه می‌شود.

عبدالله فیاض افزود: اجرای این طرح از اول زمستان در استان همدان آغاز شده و برای مدت چهار ماه ادامه دارد.

۳۰ درصد از مشترکان گاز استان همدان مشمول طرح بخشودگی و تخفیف ۱۰۰ درصدی در میزان مصرف می‌شوند

وی اظهار کرد: بر اساس اجرای این طرح نزدیک به ۳۰ درصد از مشترکان گاز استان همدان مشمول طرح بخشودگی و تخفیف ۱۰۰ درصدی در میزان مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه بیشتر مناطق استان همدان به جز قسمت‌هایی از جنوب ملایر در اقلیم سرد قرار دارد، گفت: از ۱۶ آبان تا ۱۵ فروردین به عنوان روزهای سرد تعیین شده و الگوی مصرف برای بهره مندی از گاز رایگان برای این روزها ۲۰۰ متر مکعب در ماه و برای روزهای گرم نیز ۴۵ متر مکعب در ماه تعیین شده است.

ابلاغ دستورالعمل پایش مصرف انرژی در ادارات دولتی توسط
فیاض با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پایش مصرف انرژی در ادارات دولتی توسط معاون اول رئیس جمهور، از اغاز اجرای این طرح با هماهنگی ادارات دولتی استان از اوایل دیماه خبر داد و افزود: تا کنون بیش از سه هزار مورد ماموریت در قالب طرح پایش مصرف انرژی در ساختمان های اداری در استان همدان انجام شده است که آن تا کنون  صدور ۲۷۸ اخطار قطع گاز و ۴۰ مورد قطعی گاز بوده است.

وی گفت: قطع گاز مراکز تعطیل آموزشی از جمله دانشگاهها و مدارس، برگزاری جلسات هماهنگی با ادارات دولتی و حاکمیتی برای رعایت الگوی مصرف، برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران صمت استان همدان به منظور مدیریت مصرف سوخت در بخش صنعتی و تجاری استان و اعمال محدودیت در مصرف گاز صنایع سنگین همچون نیروگاه، کارخانه های سیمان و فولاد و جایگزینی سوخت طی هفته جاری و اوایل هفته آینده اجرایی می شود.

کد خبر: ۶۵٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha