۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
نیروگاه زباله سوز ساری ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
استاندار مازندران:

نیروگاه زباله سوز ساری ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساری- استاندار مازندران پیشرفت فیزیکی نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله ساری را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: با تکمیل نیروگاهها ۵۰ درصد زباله استان مدیریت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان شامگاه سه شنبه در جلسه مدیریت پسماند در استانداری مازندران با اشاره به اینکه استان در حوزه پسماند زون بندی و منطقه بندی شده است، افزود: همچنین برای مدیریت پسماند سه نیروگاه طراحی شده است.

وی با عنوان اینکه نیروگاه زباله سوز نوشهر توسط رئیس جمهور افتتاح شد، بر لزوم تسریع در نیروگاه زباله سوز ساری تاکید کرد وگفت: با تکمیل سه نیروگاه استان هزار و ۵۰۰ تن زباله مدیریت و ساماندهی می شود.

وی پیشرفت نیروگاه زباله سوز ساری را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: زباله سوز تنکابن نیز افتتاح شده است.

۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می شود
همچنین حسین رجب صلاحی معاون سازمان شهرداری های کشور میزان تولید زباله در کشور را روزانه ۵۸ هزار تن بیان کرد و سهم استان مازندران را از این میزان تولید، سه هزار تن عنوان کرد.

وی با اظهار اینکه سه زباله سوز در استان مازندران طراحی شده است، افزود: نیروگاه زباله سوز ۲۰۰ تن نوشهر، ۴۵۰ تن ساری و۵۵۰ تن ساری است و تکمیل این پروژه ها هزار و ۵۰۰ تن زباله را در استان مدیریت و ساماندهی می کنند.

وی پیشرفت فیزیکی زباله سوز ساری ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: امیدوارم پروژه ۴۵۰ تنی زباله سوز ساری تا اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل و بهره برداری شود.

رجب صلاحی درباره حمایت مالی و اعتباری سازمان برنامه وبودجه و دولت از طرح های مدیریت پسماند در مازندران گفت: تنها در سال گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان مازندران برای مدیریت پسماند تزریق شده است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها با بیان اینکه سال جاری نیز هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مازندران داده شده است، افزود: این درحالی که طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مدیریت پسماند به استان های شمالی داده شده است.

کد خبر: ۶۵٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha