۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
کارنامه ناموفق در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر؛ بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارد
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس:

کارنامه ناموفق در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر؛ بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارد

سنگدوینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس معتقد است، بالا بردن راندمان با تبدیل انرژی‌های فسیلی به محصولات متعدد، یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌توان در راستای خنثی سازی تحریم‌ها در بخش انرژی انجام داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سنگدوینی، با اشاره به اقداماتی که می‌توان برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در بخش انرژی انجام داد، گفت: بالا بردن راندمان و بهره‌وری با تبدیل انرژی‌های فسیلی به محصولات متعدد، یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌توان در راستای خنثی سازی تحریم‌ها در بخش انرژی انجام داد، همچنین جدی گرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر و در نظر گرفتن بودجه برای گسترش و رونق تولید این انرژی‌ها ضروری است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی معتقد است عدم ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی مانند خرید تضمینی برق از تولیدکننده از دیگر عوامل رونق نگرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور است.

وی با بیان اینکه اتفاق چشمگیری در رابطه با انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران رخ نداده است، افزود: شرکت‌های خصوصی نیز به دلایل متعددی تمایلی برای ورود به این مهم ندارد چراکه از طرف دولت مورد حمایت قرار نگرفته و سرمایه‌گذاری‌شان ضمانت نمی‌شود ضمن آنکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن‌ها ناچیز است و به سختی وصول می‌شود.

به اعتقاد سنگدوینی درصورت رونق انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق از این طریق، ثروت و اشتغال قابل ملاحظه‌ای در کشور ایجاد می‌شود چراکه رونق این انرژی‌ها تولید و صادرات را به دنبال دارد و گسترش تولید و صادرات به معنای افزایش راندمان در حوزه انرژی است.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه باید نیروگاه‌ها را به سیکل ترکیبی تبدیل کرد تا راندمان تولید بالا رود، افزود: باید بخش خصوصی را وارد کار کرد و از توانمندی‌های آن‌ها برای افزایش راندمان در حوزه انرژی بهره برد.

کد خبر: ۶۵٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha