۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
بازار تخم‌مرغ استان یزد به تعادل می‌رسد
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

بازار تخم‌مرغ استان یزد به تعادل می‌رسد

یزد- افشارپور، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، با بیان اینکه به زودی بازار تخم‌مرغ به تعادل می‌رسد، گفت: تلاش مسئولان استان یزد کاهش قیمت تخم‌مرغ از ۲۰ هزار تومان به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان است.

علی افشارپور در مورد علت نوسان قیمت تخم‌مرغ، با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ بر اساس اعلام مصوب کشوری، ۱۴هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است، به خبرنگار بازار گفت: مشکلات موجود بر سر قیمت تخم‌مرغ مربوط به تولید نهاده‌های دامی می‌شد که این فقط به استان یزد نیز مربوط نمی‌شد.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، افزود: در چند روز گذشته تنظیم بازار کشور، نرخ جدیدی را مصوب نمود که بر اساس آن، قیمت در واحد تولیدی ۱۴ هزار تومان و برای مصرف‌کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.

وی همچنین یادآور شد: در جلسه‎ای که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، مقرر شد حدود ۳۷ تن تخم مرغ  در روز تحویل استان داده شود.

افشارپور گفت: درصدد هستیم تا قیمت تخم مرغ را که حدود ۲۰ هزار تومان اعلام شده بود به قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان برسانیم.

معاون سازمان صمت استان درباره بسته بندی و فله‌ای بودن تخم‌مرغ با بیان اینکه فقط یک واحد در استان وجود دارد که مجوز بسته‌بندی دارد، افزود: به جز این مورد، فروش تخم مرغ به صورت بسته‌بندی تخلف محسوب شده و مردم جایی که این اتفاق افتاده را گزارش دهند تا رسیدگی شود.

وی شماره ۱۲۴ را به عنوان شماره ستاد خبری سازمان صمت، برای اعلام تخلفات این حوزه اعلام کرد.

افشارپور در پایان، افزود: اگر دستگاه‌ها دست به دست هم داده و تولیدکنندگان نیز مقدار مربوط به خود را تحویل دهند، بحران کمبود تخم‌مرغ حل خواهد شد.

کد خبر: ۶۵٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha