۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
دفتر مستقل کانون زنان بازرگان استان هرمزگان افتتاح شد
با هدف توسعه اقتصادی با مشارکت بانوان

دفتر مستقل کانون زنان بازرگان استان هرمزگان افتتاح شد

هرمزگان- دفتر مستقل کانون زنان بازرگان استان هرمزگان امروز با پیگیری اتاق بازرگانی بندرعباس و با هدف توسعه اقتصادی با مشارکت بانوان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح دفتر مستقل کانون زنان بازرگان استان هرمزگان در بندرعباس، اظهار کرد: کانون زنان استان هرمزگان از اهمیت و جایگاه بالایی در حوزه اقتصادی کشور برخودار است.

مرادی افزود: این کانون می تواند مسیر توسعه اقتصادی علی الخصوص توسعه اقتصادی با مشارکت بانوان در استان هرمزگان را بیش از پیش گسترش دهد و شاهد تحولات خوبی در حوزه فعالیت های اقتصادی بانوان باشیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در خصوص حمایت و ایجاد انگیزه های اقتصادی در استان هزگان، تصریح کرد: اقدامات خوبی از سوی اتاق بازرگانی بندرعباس انجام شده است و با پیگیری در حوزه اقتصادی زنان استان هرمزگان شاهد هویت بخشی ویژه به اقتصاد زنان در این استان خواهیم بود.

مرادی با بیان اینکه تجربه حکایت از این دارد که انگیزه بالایی در زنان استان هرمزگان در بخش های مختلفی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این جهت اهمیت این کار را بالا می دانم و امروز شاهد کارهای خوبی در حوزه اقتصادی زنان استان هستیم.

وی گفت: در استان هرمزگان شرایط ویژه ای را داریم، گاهی اوقات از موقعیت های این استان استفاده لازم را نکرده ایم وغفلت هایی صورت گرفته است که امروز باید از تمام ظرفیت های استان هرمزگان استفاده شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان هرمزگان شرایط های خوبی فراهم است اما نیاز به هماهنگی و کارهای مشارکتی دارد که الحمدالله روند خوبی را شاهد هستیم که نمونه آن را می توان به کانون زنان بازرگان استان هرمزگان اشاره کرد.

مرادی تصریح کرد: الان می توانیم ادعا کنیم که در اتاق ایران جایگاه داریم و استان هرمزگان شناخته شده است و این شناخت حاصل زحمات شبانه روزی تمام اعضای اتاق بازرگانی بندرعباس و دیگر زحمتکشان در این عرصه بوده است.

حضور بانوان هرمزگانی در عرصه های افتصادی ملی و بین المللی بی بدیل است
عزیزاله کناری فرماندار بندرعباس نیز در این آیین اظهار کرد: امروز شاهد بهره برداری و شروع به کار کانون بانوان استان هرمزگان در حوزه های مختلف هستیم و امیدواریم که این کار خوب استمرار داشته باشد.

کناری با بیان اینکه خوشبختانه بانوان شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان بانوان بسیار فعال و با نشاط و با فعالیت بالایی هستند، افزود: بانوان هرمزگانی در هر زمینه ای که ورود کرده اند توانسته اند موفق شوند و شاهد درخشندگی بانوان استان هرمزگان در سطوح ملی و بین المللی هستیم.

فرماندار بندرعباس با اشاره به شرایط اقتصادی این استان اظهار کرد: در حوزه بازرگانی هم با توجه به ارتباطی که با کشورهای همسایه داریم و استعدادهای خوبی که در بین بانوان تاجر هست، قطعا به این موفقیت در درجه بالا خواهیم رسید و شاهد این خواهیم بود که بانوان استان هرمزگان در تمامی زمینه های اقتصادی، صنایع تولیدی و صادراتی در سطح ملی و بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند.

کناری همچنین بر سلایق متعدد در تولید صنایع دستی اشاره کرد و در ادامه خاطرنشان ساخت: کشورهای همسایه متقاضیان خوبی برای محصولات ما هستند و همسایگی با کشورهایی همچون هندوستان باعث شده است بازار خوبی در حوزه صنایع دستی داشته باشیم.

وی گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس با همت بلندی که داشته است، تحولات خوبی را در زمینه های اقتصادی استان هرمزگان فراهم کرده است که نمونه آن را می توان به تاسیس دفاتر نمایندگی اتاق بازرگانی بندرعباس در سایر شهرستان های این استان اشاره کرد.

فرماندار بندرعباس در پایان علاوه بر تمجید از دیگر فعالیت های خوب اتاق بازرگانی بندرعباس، حضور در حوزه خدمات رسانی از جمله بخش پزشکی این استان را از اقدامات موثر و قابل تقدیر این اتاق برشمرد.

بیش از ۱۰۰۰ نفر عضو اتاق بازرگانی بندرعباس هستند
محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در آیین افتتاح دفتر مستقل کانون زنان بازرگان استان هرمزگان اظهار کرد: امروز شاهد تحولی دیگر در حوزه اقتصادی استان هرمزگان هستیم. صفا گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس در زمان تحویل گیری هیات رئیسه جدید حدود ۶۰۰ نفر عضو داشته است که هم اکنون بالغ بر یک هزار نفر عضویت دارد.

وی همچنین در خصوص اقدامات این اتاق در استان هرمزگان سخن گفت و افزود: در رابطه با اتاق بازرگانی بندرعباس سعی کرده ایم شعار ندهیم و عمل کنیم، در آینده ای نزدیک نیز دفتر نمایندگی این اتاق در شهرستان جاسک افتتاح خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: تشکل های اتاق بازرگانی بندرعباس دارای زیرساخت های خوبی هستند و در آینده نیز بر کیفیت زیرساخت های موجود افزوده خواهد شد.

توجه به نقش زنان هرمزگان در حوزه های اقتصادی لازم و ضروری است
حسن روحانی تازیانی نائب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در این آیین به نقش بی بدیل زنان در حوزه های اقتصادی اشاره کرد.

روحانی ضمن اشاره به فعالیت های مستمر زنان در حوزه های اقتصادی اظهار کرد: همانگونه که بانوان در کانون گرم خانواده در راستای پویایی اقتصاد خانواده تلاش می کنند، برای ارتقاء اقتصاد جوامع محلی خود نیز می توانند گام های موثری را بردارند.

وی با بیان اینکه باید باور داشته باشیم که نقش بانوان در سطح اقتصاد خرد و کلان استان هرمزگان و کشور نیز بی تاثیر نخواهد بود، تصریح کرد: به همین دلیل نیز اتاق بازرگانی بندرعباس به دنبال هویت دهی به این موضوع بوده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس به نقش فعالیت های اقتصادی بانوان این استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، تاکید بر آن شد که یک جایگاه و نقش ارزنده تری به فعالیت های اقتصادی بانوان استان داده شود و محل جدیدی را برای کانون زنان بازرگان استان هرمزگان در نظر گرفته ایم و شاهد توسعه روز افزون آن خواهیم بود.

کد خبر: ۶۵٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha