۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مهلت بیمه کشاورزی تا پایان دی تمدید شد/ پرداخت ۳۵ میلیارد خسارت به مرغداران
معاون بانک کشاورزی اصفهان:

مهلت بیمه کشاورزی تا پایان دی تمدید شد/ پرداخت ۳۵ میلیارد خسارت به مرغداران

اصفهان- وارسته، معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان اصفهان گفت: مهلت بیمه محصولات کشاورزی استان اصفهان تا پایان دی تمدید شد.

مجید وارسته در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه فرصت بیمه محصولات زراعی و باغات تا پایان دی ماه تمدید شده است، اظهار داشت: ضروری است که کشاورزان نسبت به این امر توجه داشته باشند چرا که با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی کاهش دما را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه امکان تهاتر هزینه بیمه با کشاورزان را نیز داریم، ادامه داد: همچنین تخفیف عدم خسارت نیز به متقاضیان بیمه کشاورزی ارائه می‌شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان بیمه محصولات کشاورزی است، ادامه داد: در این زمینه تاکنون ۵۰ میلیارد ریال خسارت بیمه کشت پاییزه انجام شده و پرداخت خسارت کشت بهاره نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان اصفهان نیز بیمه کشاورزی است، افزود: به این بخش نیز از سال زراعی گذشته تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است، که این روند همچنان ادامه دارد.

وارسته تاکید کرد: عمده محصولات باغی تحت پوشش بیمه استان اصفهان سیب هستند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی در استان اصفهان نداشتیم، گفت: چنانچه در آینده با مشکل خشکسالی رو به رو شویم پرد اخت خسارت‌ها ادامه خواهد داشت.

پرداخت ۳۵ میلیارد ریال خسارت به مرغداران اصفهان
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش دام و طیور ۲۰ میلیون قطعه جوجه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، ادامه داد: در این زمینه نیز از سال گذشته تاکنون ۳۵ میلیارد ریال خسارت به مرغداران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: عمده دلیل پرداخت بیمه به طیور در زمینه شیوع بیماری‌ها و قرنطینه بوده است.

وارسته با بیان اینکه ۱۵۰ هزار راس دام نیز در استان اصفهان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: در این زمینه دام به مدت یک یال بیمه می‌شود و طی یک سال اخیر ۶۲ میلیارد ریال به دامداران خسارت پرداخت شده است.

کد خبر: ۶۵٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha