۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
وزیر جهاد کشاورزی از ۳ طرح کشاورزی و خدماتی ارومیه بازدید کرد
همزمان با دومین روز سفر؛

وزیر جهاد کشاورزی از ۳ طرح کشاورزی و خدماتی ارومیه بازدید کرد

ارومیه- کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مسئولان آذربایجان غربی امروز صبح سه شنبه از سه طرح کشاورزی و خدماتی در ارومیه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز از سفر خود به آذربایجان غربی بعد از حضور در باغ رضوان و ادای احترام به شهدا به خصوص شهدای بخش کشاورزی ارومیه از سه واحد تولیدی، خدماتی و کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

حضور در مؤسسه دانش بنیان کشت بافت تولید کننده نمونه ملی نهال کشت بافت رویشی در کشور، واحد سورت و بسته بندی سیب به همراه واحد نمونه تولید عسل از طرح های مورد بازدید وزیر جهاد کشاورزی بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از این موسسه گفت: شرکت رویان پژوهش آذربایجان به عنوان یک شرکت دانش بنیان تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی با زمینه فعالیت تولید انواع پایه رویشی و نهال درختان میوه سردسیری با پایه رویشی و انواع رز با روش بیوتکنولوژی کشت بافت با هدف تولید انواع نسل جدید پایه و نهال سالم و اصیل کشت بافتی به منظور گذر از باغبانی سنتی به سوی باغبانی صنعتی و مدرن در استان آذربایجان غربی تأسیس شده است.

رسول جلیلی با بیان اینکه سالانه بیش از دو میلیون اصله نهال پایه رویشی در سطح ۷ هزار متر مربع واحد گلخانه‌ای استان تولید می‌شود، افزود: این موسسه با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی راه اندازی شده و انواع نهال پایه رویشی درختان مثمر و گیاهان دارویی را تولید می‌کند، با راه اندازی این موسسه برای ۶۵ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی در بازدید از کارخانه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی و جعبه سازی شهرستان ارومیه نیز گفت: در این واحد خدماتی کشاورزی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این واحد هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد:ظرفیت سردخانه این واحد ۳ هزار تن، ظرفیت سورت و بسته بندی ۳۰ هزار تن و ظرفیت جعبه سازی ۳۰۰ تن است.

جلیلی در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل تولید کننده نمونه عسل در کشور اظهارکرد: برای راه اندازی این واحد تولیدی ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این واحد اشتغال دارند و ظرفیت تولید آن ۴۵۰ تن است.

وزیر جهاد کشاورزی در سفری دو روزه که با هدف بررسی وضعیت بخش کشاورزی این استان و بازدید از چند واحد تولیدی اعم از واحد سورت و بسته بندی و سردخانه نگهداری میوه، شرکت رویان پژوهش این استان و افتتاح ۱۳۱ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی به آذربایجان غربی سفر کرده است.

شرکت معاونین در جلسه کارگروه زنجیره سیب استان، کارگروه زیر بنایی، کارگروه رونق تولید و تشکل‌ها، شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه برای ارائه گزارش سفر دو روزه از اهم برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان خواهد بود.

کد خبر: ۶۵٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha