۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
۴۵ هزار شغل در حوزه کشت گیاهان دارویی لرستان ایجاد می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۴۵ هزار شغل در حوزه کشت گیاهان دارویی لرستان ایجاد می‌شود

لرستان- حسنی مقدم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تحقق برنامه ۱۰ ساله توسعه و کشت گیاهان دارویی در استان گفت: ۴۵ هزار شغل در این حوزه ایجاد می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت لرستان در تولید گیاهان دارویی، یک برنامه ۱۰ ساله تدوین شده که براساس آن ۱۸ هزار هکتار گیاه دارویی در استان کشت و سهم هر شهرستان هم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه سالانه به ٣٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم، افزود: طی برآوردی که انجام شده اجرای این طرح می‌تواند به اشتغال ۴۵ هزار نفر منجر شود که این انقلابی در اشتغال استان خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اجرای طرح سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی(سیاک)، عنوان کرد: بر اساس ارزیابی وزارت جهاد کشاورزی، لرستان به عنوان یکی از استانهای پیشتاز در طرح سیاک معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی از این رو اهمیت دارد که به امر برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به کشاورزان کمک می‌کند لذا تاکنون برای ۷۲۵ هزار قطعه از اراضی کشاورزی استان معادل ۵۵۲ هزار هکتار نقشه ترسیم شده است.

حسنی‌مقدم در رابطه با طرح توسعه باغات دیم در اراضی کم بازده کشاورزی و عرصه‌های تخریب شده منابع طبیعی، تصریح کرد: این طرح با هدف درآمدزایی و ایجاد اشتغال، تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش و ذخیره سازی روان آبها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از سال ١٣٩٦ تاکنون بیش از هفت هزار هکتار از گونه‌های مختلف شامل بادام، انجیر، انگور، زرشک، گل محمدی و سنجد در اراضی شیبدار لرستان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بنا شده که برای سال جاری با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، پنج هزار هکتار انواع گونه‌های مختلف از قبیل بادام، انجیر، انگور، زرشک و گل محمدی در استان کشت شود که در صورت تخصیص اعتبار اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۶۵٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha