۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
سد عنبران سال آینده افتتاح می‌شود
معاون استاندار اردبیل:

سد عنبران سال آینده افتتاح می‌شود

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سد عنبران که تأمین کننده آب شرب عنبران و روستاهای همجوار است، سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

فرزاد قلندری در جریان بررسی آخرین وضعیت سد عنبران در نمین در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عملیات لوله گذاری به طول ۴.۵ کیلومتر در مسیر نمین – عنبران در حال انجام است تا انتقال آب به شهر عنبران و روستاهای همجوار به سرعت انجام شود.

وی تصریح کرد: سد عنبران که تأمین کننده آب شرب برای این منطقه خواهد بود، تا تیرماه سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد تا اهالی منطقه از آب پایدار استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل پیشرفت این سد را در حال حاضر ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: با تأمین اعتبار ملی و استانی تلاش بر این است تا این سد به اتمام رسیده و در کنار آن پروژه انحراف آب سد عنبران شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.

قلندری افزود: تابستان سال آینده با بهره برداری از این سد علاوه بر عنبران، روستاهای همجوار نیز از آب پایدار استفاده خواهند کرد که قرار است با نظارت آب و فاضلاب استان و فرمانداری اجرای این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

وی در مورد پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات اجرایی خط انتقال مخزن خروجی و ورودی عنبران و تأمین آب شرب این منطقه نیز خاطر نشان کرد: این پروژه نیز با پیشرفت مناسب در حال انجام است که انتظار می رود تا پایان امسال آماده بهره برداری شود.

قلندری با قدردانی از تلاش مجموعه آب و فاضلاب استان در پیگیری برای جذب اعتبارات ملی و تکمیل پروژه های نیمه تمام تصفیه خانه های آب و فاضلاب در شهرهای مختلف اضافه کرد: سعی می شود تا پروژه های نیمه تمام در تمام مناطق استان به سرانجام برسد که البته با توجه به تخصیص اعتبارات در دو تا سه سال آینده تکمیل و بهره برداری این پروژه ها را شاهد خواهیم بود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: در کنار اجرای طرح های توسعه تصفیه خانه آب شرب، احداث تصفیه خانه فاضلاب نیز در مناطق مختلف استان در دستور کار است تا جمعیت بیشتری از استان تحت پوشش فاضلاب و طرح های توسعه ای قرار گیرند.

کد خبر: ۶۵٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha