۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
خواب هم گران شد؛ کسادی همراه با افزایش ۵۰ درصدی مواد اولیه تشک
رئیس اتحادیه فروشندگان کالای خواب خبر داد

خواب هم گران شد؛ کسادی همراه با افزایش ۵۰ درصدی مواد اولیه تشک

قدیانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران گفت: افزایش۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید تشک و کالاهای خواب و کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش این کالاها را در بازار بسیار کساد کرده است.

بازار؛ گروه اصناف: «حسین قدیانی» در پاسخ به چرایی کاهش فروش واحدهای صنفی عرضه کنندگان تشک و سایر کالاهای خواب در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: در حال حاضر مردم بیشتر به دنبال خرید نیازهای غذایی و بهداشتی خانواده های خود هستند، مگر اینکه الزاما ازدواجی صورت پذیرد تا عده ای برای خرید کالاهای خواب به واحدهای صنفی ما مراجعه کنند.

این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب بیان کرد: ویروس کرونا به تمام واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی آسیب زده و تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای خواب نیز از این مساله مستثنی نیستند.

قدیانی با بیان اینکه در طول هشت ماه گذشته که وضعیت تهران در شرایط قرمز و یا زرد قرار داشت، کاسبی خیلی کاهش یافته واحدهای صنفی ما که در گروه ۲ شغلی قرار داشتند ۵۰ درصد کاسبی خود را از دست دادند.

تسهیلات ۱۲ و یا ۱۶ میلیون تومانی دولت در این شرایط دردی را دوا نمی کند وقتی که یک تشک حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد این میزان تسهیلات برای تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب بسیار اندک است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا واحدهای صنفی شما از تسهیلات ۱۲ و یا ۱۶ میلیون تومانی دولت استفاده کرده است، افزود: تسهیلات ۱۲ و یا ۱۶ میلیون تومانی دولت در این شرایط دردی را دوا نمی کند وقتی که یک تشک حدود ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد این میزان تسهیلات برای تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب بسیار اندک است.

قدیانی وی اظهار داشت: برخی از کارگاه های تولید تشک و کالای خواب این میزان تسهیلات را فقط روزانه به کارگران خود دستمزد پرداخت می کنند، لذا تسهیلات۱۶ ویا ۱۲ میلیون تومانی برای واحدهای صنفی آنها  مبلغ قابل توجهی نیست.

این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب یادآورشد: کرونا همه دنیا را درگیر مشکلات کرده است و ما نباید از دولت زیاد توقع داشته باشیم، اما دولت نیز می‌تواند با برنامه ‌ریزی مناسب و ساماندهی فعالیتهای واحدهای صنفی حداقل شرایط را برای ۷۰ درصد کاسبی ها مهیا کند تا امورات آنها را بگذرد.

کرونا به همه کاسبی ها در کشور لطمه زده است
قدیانی بیان داشت: دولت در این شرایط به تنهایی نمی تواند مشکلات جمعیت ۸۰ میلیونی را سر و سامان دهد و در این شرایط توقع این است که با تعامل و همکاری مشکلات مردم را به حداقل برسد، زیرا کرونا در کشور به همه کاسبی ها لطمه زده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران با بیان اینکه کسانی هم که درآمد دارند، استرس حفظ سلامتی خانواده را در این شرایط دارند و بیشتر به دنبال خرید مایحتاج عمومی از جمله مواد غذایی هستند، گفت: انتظار ما این است که با توکل الهی  این وضعیت به شرایط عادی برگردد تا با رونق کسب و کار کاسبان نیز بتوانند دخل و خرج خود را متناسب کنند.

وی اظهارداشت: وقتی شرایط برای ابتلای بیماری کرونا مهیا است، مردم برای خرید لحاف، بالشت، تشک، پتو و یا ملحفه در بازار الزامی ندارند و در این شرایط فقط حفظ سلامتی برای شهروندان مهم است.

وقتی که مصرف کننده و مشتری در بازار کاهش می‌یابد و مشتری در بازار نباشد توزیع کننده نیز لطمه می بیند و وقتی که در شبکه توزیع، فروشی انجام نشود تولید کنندگان به مشکلات بزرگی بر می خورند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران اظهار کرد: در شبکه تولید، توزیع و مصرف اگر یکی از این ها خوب کار نکند همه لطمه می بیند، وقتی که مصرف کننده و مشتری در بازار کاهش می‌یابد و مشتری در بازار نباشد توزیع کننده نیز لطمه می بیند و وقتی که در شبکه توزیع، فروشی انجام نشود تولید کنندگان به مشکلات بزرگی بر می خورند.

قدیانی یادآورشد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون به علت شیوع بیماری کرونا زمان کاری و فعالیت صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان نیز درصد شهر کاهش یافته است و با افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی مواد اولیه و افزایش سایر هزینه ها، قدرت خرید مردم را نیز بسیار کاهش یافته است.

درآمدهای افراد یک سوم ارزش خود را از دست داده است
وی با بیان اینکه ارزش یک میلیون تومان با دو سال پیش بسیار متفاوت شده است، افزود: وقتی که درآمدهای افراد یک سوم ارزش خود را از دست داده و زندگی برای مردم سخت شده، خرید کالاهای خواب اولویت مردم نیست و این باعث آسیب جدی به واحدهای صنفی و مغازه‌ داران شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب در عین حال تاکید کرد: در این میان کسانی که مغازه های آنها اجاره‌ای هستند دچار مشکلات بزرگی شده اند و چون کالاهای خواب وسایل حجیمی هستند و باید مغازه های بزرگی اجاره کنند، لذا اجاره بهای آنها نیز بسیار زیاد است و اندک خرید و فروش به کاسبی آنها لطمه بزرگی زده است.

هزینه ای حمل ونقل ۳ برابر شده است
این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب خاطرنشان کرد: هزینه حمل و نقل کالا ۳ برابر رشد داشته است و افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران، هزینه های تولید کالاهای خواب و تشک را بسیار بالا برده است و در مجموع همه اینها باعث فشار بیشتر بر مصرف‌کنندگان می‌شود تا خرید کمتری داشته باشند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وفروشندگان کالای خواب اظهارداشت: ارزش پول ما به یک سوم کاهش پیدا کرده و بیش از ۵۰ درصد درآمدهای افراد نیز برای خرید مواد غذایی و خوراکی ها هزینه می شود و اگر کسی پولی در بساط داشت برای خرید سایر کالاهای مورد نیاز خود اقدام می‌کند.

این مقام مسئول در اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب در پایان تاکید کرد: بیماری کرونا مشکلات و محدودیت های زیادی را در کشور به وجود آورده و باید تلاش کنیم به تدریج مشکلات همه واحدهای صنفی و مردم کاهش یابد.

کد خبر: ۶۵٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha