۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
تقدیر رئیس جمهور از اجرای طرح «برق امید»
طی نامه ای به وزیر نیرو صورت گرفت

تقدیر رئیس جمهور از اجرای طرح «برق امید»

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور خطاب به اردکانیان وزیر نیرو، ضمن تقدیر از اجرای طرح «برق امید» عنوان کرد: این طرح از کارهای ماندگار دولت دوازدهم است.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پی‌نوشت نامه وزیر نیرو با موضوع گزارش عملکرد اجرایی طرح برق امید از ابتدای آبان ماه سال جاری نوشت: با تشکر فراوان؛ برق امید و سپس آب و گاز از کارهای ماندگار دولت دوازدهم است.

وزیر نیرو در نامه خود به رئیس جمهوری ضمن قدردانی از حمایت‌های رئیس دولت دوازدهم و هیئت وزیران در تصویب طرح «برق امید» که با هدف اصلاح مصرف برق و حمایت از مشترکان خانگی کم مصرف ابلاغ شد، گزارش عملکرد این طرح که از آبان ماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده را تقدیم رئیس جمهوری کرد.

رضا اردکانیان خطاب به رئیس جمهوری نوشت: تعداد مشترکان کم مصرف طی ماه‌های آبان و آذر سال جاری به بیش از ۷.۲ میلیون مشترک رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: تاکنون برای حدود ۵ میلیون مشترک خانگی در دوره اجرای طرح، صورتحساب با تخفیف ۱۰۰ درصد صادر شده است.

اردکانیان اضافه کرد: در این مدت ۳۰ درصد از مشترکان خانگی روستایی و ۲۰ درصد از مشترکان شهری خانگی کم مصرف بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با ادامه این روند و پنج دوره قرائت باقیمانده (تکمیل بازه یک‌ساله) پیش‌بینی می‌شود در سال اول پیاده‌سازی طرح برق امید، تعداد مشمولان تخفیف این طرح از ۸.۴ میلیون مشترک عملکرد سال گذشته نیز بیشتر شود.

وزیر نیرو گفت: نتایج به‌دست آمده از عملکرد دو ماه گذشته نشان می‌دهد که تعداد مشترکان خوش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد افزایش داشته و همچنین تعداد مشترکان پرمصرف نیز در این دوره ۹.۸ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آگاه‌سازی مشترکان، اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف و نصب مولدهای خورشیدی کوچک، از تعداد مشترکان پرمصرف کاسته و به تعداد مشترکان کم مصرف و خوش مصرف افزوده شود.

کد خبر: ۶۵٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha